VELIKI PROBLEM

Stigao odgovor iz Brisela: Vozači Zapadnog Balkana neće biti izuzeti iz pravila

Uredba po kojoj mogu boraviti maksimalno 90 u 180 dana u EU ostaje na snazi, a ministri traže sastanke

Rješavanje ove situacije vozača je prioritet. Pixsell

Dž. R.

jučer

Komisija za transport Evropske unije poslala je iz Brisela odgovor na zahtjev za izuzimanje profesionalnih vozača Zapadnog Balkana iz uredbe po kojoj mogu boraviti maksimalno 90 u 180 dana u EU, a odgovor je onakav kakav je stigao i ministru komunikacija i prometa BIH, Edinu Forti.

Prevazilaženje problema

Pravilo ostaje na snazi i neće biti izmjena. Državni ministri komunikacija i prometa te vanjskih poslova Edin Forto i Elmedin Konaković inicirali su održavanje niza bilateralnih sastanaka sa predstavnicima zemalja članica Evropske unije kako bi nakon odgovora Evropske komisije na zahtjev naše zemlje pronašli način za prevazilaženje problema ograničenog broja dana boravka u EU za profesionalne vozače iz BiH.

Istakli su i da 74 posto ukupnog izvoza BiH ide upravo na tržište EU, a ogromna većina proizvoda se transportira upravo cestovnim prometom, “pa se rješavanje ovog problema tretira kao prioritet”.

Autoprevoznici su ogorčeni jer im je, kako kaže za Oslobođenje predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić, poslovanje upitno i moraju da razmišljaju šta da rade dalje i kuda.

- Definitivno nemamo nikakvu zaštitu države niti možemo šta očekivati od bilo koje institucije na nivou BiH. Očekivati je bilo da će se ovako nešto desiti, naravno, naše institucije neće ništa uraditi iz razloga što ne smiju da reaguju oštro prema EU – smatra Grbić.

Prema ovoj odluci, neće se, tvrdi, desiti da Brisel odustane od uredbe, pa će uslijediti veći odliv profesionalnih vozača i, naravno, preregistracija prevozničkih firmi uglavnom u Hrvatsku i Sloveniju. A ionako ih je već godinama sve manje i manje.

- I upravo iz tog razloga, odnosno uredbe, a i uopšteno lošeg položaja ove branše, BiH je od 2019. godine do danas napustilo više od 7.500 profesionalnih vozača i otišlo u zemlje EU, te oko 2.000 prevozničkih firmi. Firme su preregistrovale djelatnost ili otvorile dodatnu djelatnost u zemljama EU. I ja sam jedan od njih, registrovao sam firmu u Krškom – tvrdi Grbić.

Podsjeća da zemlje EU to jedva čekaju, jer imaju manjak autoprevoznika.

- Moram da kažem da su oni već spremni za nas. Već ima mnogo zahtjeva iz BiH koji kreću prema Hrvatskoj i Sloveniji, da ljudi tamo otvore firme. Čak kupuju i kamione. Nastavljaju tamo djelatnost gdje vam ne treba dozvola, nemate granice i gdje je mnogo jednostavnije i lakše da se radi nego što je to u BiH – ističe Grbić.

Nestašica vozača

Ne predviđa nimalo blistavu budućnost BiH kad je riječ o ovoj branši.

- Pojavit će se nestašica prevoznika, nestašica vozača je već prisutna i bit će još veći problem. Naravno, roba će nastaviti cirkulisati, dolaziti, ali će je prevoziti strani prevoznici i to po svojim cijenama, a ne po cijenama po kojim smo mi vozili. Osjetiće se taj manjak itekako – smatra Grbić.

Tvrdi da su sve ovo veliki problemi za BiH i da nikad nije bilo gore za vozače.

- Radim ovaj posao više od 30 godina i vjerujte da nikad nije bilo gore i crnje nego sada. Dovoljno je spomenuti da su se za 15 godina promijenila četiri ministra od Rude Vidovića do Forte. Nijedan ništa nije uradio da bi se poboljšalo bilo šta u ovoj branši, da bi nešto bilo bolje. Uvijek je gore i gore. A ovo su posljedice – zaključuje Grbić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.