Na adresu Uprave sarajevskog aerodroma službeno je stigla odluka o smjeni direktora Alana Bajića, koju je donijela Vlada Federacije BiH, vlasnik ovog preduzeća.
Smjena je obrazložena gubitkom povjerenja, no pravi razlozi ostali su nejasni. Sindikat i radnici aerodroma izrazili su razočaranje, a ponovno je postavljena sumnja u mogućnost uvođenja koncesije, što bi moglo biti pravi razlog smjene.
Vlada Federacije BiH posljednjih dana donosi niz hitnih odluka. Iako su izvještaji pokazivali da sarajevski aerodrom pozitivno posluje, Vlada je iznenada odlučila smijeniti cijelu upravu. Stručnjaci se pitaju da li je smjena zapravo pokušaj smanjenja vrijednosti aerodroma kako bi se opravdala potreba za njegovom koncesijom.
- Da li se namjerno pokušava srušiti vrijednost aerodroma? Bajićeva uprava bila je najbolja, postigla je izvanredne rezultate koje drugi aerodromi ni za deceniju ne bi mogli ostvariti. Da li se želi stvoriti javno mišljenje da je koncesija jedini izlaz? - pita se stručnjak za avijaciju Alen Šćuric, prenosi Federalna televizija.
Priča o koncesiji nije novost.
Bajićeva uprava postigla je visoke rezultate u posljednje tri godine, a visoki profit i komercijalizacija privukli su interes zapadnih kompanija. Američki ambasador u BiH, Majkl Marfi (Michael Murphy), podržao je ideju da Sarajevski aerodrom bude stavljen pod koncesiju, a ministar komunikacija i prometa BiH, Edin Forto, izjavio je da je lično za upravljanje aerodromima kroz koncesiju kako bi se povećao broj putnika.
- Rekao sam da će uskoro neki političar u BiH zagovarati ideju o koncesiji, i doslovno u roku od tjedan dana Forto je počeo s tim - podsjeća Šćuric.
Iako Vlada Federacije BiH nije službeno potvrdila mogućnost koncesije, izvještaji sugeriraju da iza smjene uprave stoje konkretni interesi. Prethodno su bila ponuđena rješenja koja su omogućavala da Federacija zadrži većinsko vlasništvo, dok bi se ključni infrastrukturni projekti finansirali kroz privatnog investitora, uz moguće 25-godišnje koncesijsko razdoblje. Alan Bajić, smijenjeni direktor aerodroma, ističe da bi takav model omogućio Federaciji da zadrži kontrolu, dok bi istovremeno dobio potrebna ulaganja.
Ne ispunjava zakonske uvjete
No, Vlada Federacije očigledno nije bila sklona tom modelu. Nakon smjene Bajića, imenovan je novi vršitelj dužnosti direktora, koji, prema zakonima, ne ispunjava zakonske uvjete jer nema potrebnog radnog iskustva u civilnom zrakoplovstvu.
- Kako to da vlast krši vlastite zakone? - pita se Šćuric.
Sindikat radnika Aerodroma Sarajevo, koji je već izrazio sumnje u opravdanost smjene, tvrdi da je smjena uprave, koja je ostvarila izvanredne rezultate u samo tri godine, utemeljena u političkim interesima, a ne stvarnoj potrebi za promjenama.
- Kako opravdati smjenu uprave koja je ostvarila rezultate koje drugi aerodromi ne bi mogli postići ni za desetljeća? - pitaju se iz Sindikata.
Iz Vlade i resornog ministarstva nije bilo odgovora na upite, a smjena i dalje ostaje obavijena velom tajne, uz sumnju da iza svega stoje skriveni politički i ekonomski interesi.