ALARMANTNO

U nesrećama BiH gubi 400 stanovnika godišnje: Ubicama za volanom trajno oduzeti vozila!

Izgubili smo bitku za sigurnost u prometu, jer nam gine 300-400 osoba godišnje, jedan čovjek dnevno, kazao je vještak Marković

Nesreća u kojoj je nastradala Azra Spahić pokazala da se ništa od 2016. godine nije promijenilo. Printscreen

Alen Bajramovic

30.5.2023

Ministar unutrašnjih poslova Admir Katica najavio je da će s predstavnicima Općinskog suda u Sarajevu pokušati što prije dogovoriti procedure u vezi s oduzimanjem automobila od višestrukih počinilaca krivičnih djela u saobraćaju.

Osnovni alat

Pojasnio je da policijski službenici imaju problem jer im Prekršajno odjeljenje Općinskog suda to do sada nije odobravalo.

- Prošle godine smo imali 178 takvih slučajeva, gdje nije odobreno oduzimanje vozila bahatim vozačima. Mi smatramo da je to jedan od osnovnih alata u ovoj borbi. Bilo bi dobro i u državnom zakonu o sigurnosti u saobraćaju navesti i trajno oduzimanje kao mjeru protiv ove pojave - kazao je Katica.

Profesor Igor Marković, stalni sudski vještak saobraćajne struke, istakao je da je nezgoda od petka izazvala reakcije, ali za mjesec ili dva će se zaboraviti.

Katica: Prošle godine smo imali 178 takvih slučajeva. Printscreen

- Moramo biti svjesni da BiH, kao zemlja s blizu tri miliona ljudi, ima gotovo 1,2 miliona vozila i dužinu mreže cesta koja je slična kao u vrijeme kad smo imali 300.000 vozila. Imamo zasićenje cestovne mreže, veliki broj vozila u gradovima, nove i snažne aute i vozače za volanom koji nisu dovoljno educirani ni svjesni šta znači upravljati motornim vozilom i razvijati brzinu od 100 km/h i više. Zakazali smo u preventivi i represivnim mjerama. Preskočili smo ključne korake evolucije saobraćajne kulture - rekao je Marković.

Izgubili bitku

Potrebni su nam izgradnja cestovne infrastrukture, edukacija učesnika u saobraćaju, jake preventivne i još jače represivne mjere, a vremena nemamo. Marković ističe da je prioritet skloniti ubice s ulica, a povratnicima u činjenju krivičnih djela onemogućiti da se nađu za volanom i na cesti.

- Izgubili smo bitku za sigurnost u prometu, jer nam gine 300-400 osoba godišnje, jedan čovjek dnevno. Iz godine u godinu taj broj se povećava. Bojim se da na ovaj način nemamo ni teoretske šanse da ni za 20 godina smanjimo broj poginulih ispod pet na 100.000 stanovnika ako sistem u korijenu ne promijenimo. Čujem prijedloge da se mijenjaju zakoni, ali mi moramo najprije poštivati ono što imamo. Moramo pooštriti represivne mjere, oduzimati vozila od višestrukih povratnika u izvršenju krivičnih djela, ozakoniti trajno oduzimanje prava na polaganje vozačkog ispita - istakao je Marković.

Jedno je nezgoda, a drugo obijesna vožnja

Prijedloge da se smanji brzina na ulicama u Sarajevu smatra beskorisnim, jer počinioci ograničenja brzine inače ne poštuju. Uz povećanje broja policajaca, postavljanje radara, stacionarnih i pokretnih, te uređaja za smirivanje saobraćaja, smatra da je najefikasnije rješenje ipak rigorozno novčano, ali i drugi oblici kažnjavanja.

Marković: Zakazali smo u preventivi i represivnim mjerama. Printscreen

- Svakome se može desiti nezgoda, ali jedno je nezgoda, a drugo obijesna vožnja. Često savjetujem ljude da brzinu od 100 kilometara na sat pretvore u metre u sekundi, pa će vidjeti da u sekundi prelaze oko 30 metara, što je približno dužina košarkaškog igrališta - kazao je Igor Marković.

Čampara: Nisu krivi oni koji voze 60 na sat

Zastupnik NiP-a u Skupštini KS i bivši ministar unutrašnjih poslova FBiH Aljoša Čampara rekao je jučer da je “fula” odluka Vlade KS da se ograniči brzina u KS.

- Nije rješenje ograničavanje brzine sa 60 na 50 km/h. Nisu krivi oni koji voze 60 na sat, već oni koji voze 120 u alkoholiziranom stanju - rekao je Čampara.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.