Prije godinu na benzinskim pumpama u BiH svjedočili smo kolonama automobila pred očekivano poskupljenje goriva, a cijene su vrlo brzo dostigle 3, a potom i 3,70, odnosno 3,80 KM po litru benzina i dizela.
Posao inspekcije
Prema jučerašnjim podacima s aplikacije Federalnog ministarstva trgovine, litar dizela u Sarajevu mogao se kupiti po cijeni od 2,51 KM, a benzina 2,61 KM.
Iako se najavljuje nastavak trenda pada cijena, za sada nema naznaka da će artikli čije je poskupljenje svojevremeno pravdano rastom cijena goriva i troškova transporta uskoro biti jeftiniji.
- Ovdje danas ne postoji više nijedan razlog za rast cijena, osim za pojedine artikle koji su skuplji u nabavi. Sve ostalo bi moralo biti daleko ispod trenutnih cijena. Nekada smo pričali o ulju kao ilustraciji drastičnih poskupljenja. Cijena ulja nekad je bila viša od 5 maraka, a sada je ispod 3 KM. To je pokazatelj da sve ostalo treba biti znatno jeftinije, ali tu vlade i inspekcije moraju zaista dati svoj sud o ovakvom ponašanju u maloprodaji, ali i dobavljača - kazala je Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača „Don“ iz Prijedora.
Bez efekta
Mjere ograničenja marži, kako kaže, odnose se samo na određen broj proizvoda iz potrošačke korpe, a nekako su se istopile u ovim silnim poskupljenjima.
- Nisu imale efekt kakav smo mi kao potrošači očekivali - rekla je Marić.
Preskupe usluge
Nakon niza udara izazvanih posljedicama rata u Ukrajini, poremećajima na tržištu, inflacijom u Evropi te izostankom adekvatnih mjera domaćih vlasti građani BiH sada su izloženi i novom valu poskupljenja.
- Viša je problematika s cijenama komunalnih usluga, o kojima se vrlo malo priča. Od odvoza otpada, cijene vode, u RS smo imali poskupljenje struje, a isto će u dogledno vrijeme doći i u FBiH - istakla je Marić.