Iako se prije pet godina bila digla i kuka i motika zbog optimizacije trase autoceste na Koridoru 5C od Konjica do Mostara, Jablanica je tada ipak definitivno ostala bez priključka na autoput od sjevera ka jugu zemlje.
OGLASILO SE TUŽILAŠTVO
KORIDOR 5C
Nismo dobili nikakva obećanja, ali smo razgovarali o potencijalnim rješenjima, kaže Šabanović
Jablanica: Kako se povezati s Koridorom. Printscreen
Iako se prije pet godina bila digla i kuka i motika zbog optimizacije trase autoceste na Koridoru 5C od Konjica do Mostara, Jablanica je tada ipak definitivno ostala bez priključka na autoput od sjevera ka jugu zemlje.
Tako su stanovnici ovog hercegovačkog gradića, umjesto priključka u Glogošnici, koji su izgubili optimizacijom trase u dužini od 31 kilometar kako bi se udovoljilo kreditorima i investitorima, dobili zaključak, kako nam to kaže Damir Šabanović, načelnik Jablanice.
A zaključkom iz 2017. godine Dom naroda FBiH je obavezao Vladu FBiH, nadležna ministarstva i JP „Autoceste FBiH“ da iz sredstava ostvarenih optimizacijom trase predvide i planiraju modernizaciju i ubrzanje cestovnog prometa osiguranjem najpovoljnijeg priključka na Koridor 5C, i to za općine iz pravca Jablanica – Prozor/Rama – Gornji Vakuf/Uskoplje – Bugojno – Donji Vakuf – Jajce te iz pravca Tomislavgrad – Posušje – Jablanica, kao i pravca Konjic, istovremeno s izvođenjem radova na tunelu Prenj.
Tender za izgradnju tunela Prenj je, podsjetimo, u toku.
- U pozadini su bile političke igre i prepucavanja. To nije bilo pitanje povezivanja mjesnih zajednica i mahala, već je to međunarodni saobraćajni koridor. I oni koji su tada glasali za izmjenu trase, Jablanici su dali taj zaključak - govori nam Šabanović.
Naglašava da su stoga nedavno imali sastanak s čelnicima „Autocesta FBiH“ na kojem se razgovaralo o prijedlozima rješavanja tri komplicirane tačke na relaciji Konjic – Jablanica.
- Rečeno nam je da će razmotriti neke modele, poput projekta izgradnje novog mosta preko Jablaničkog jezera u Ostrošcu, kojim bi se općina Jablanica s postojeće magistralne ceste M-17 povezala s regionalnim putem prema Prozoru i Fojnici, što je nama posebno zanimljivo. Nismo dobili nikakva obećanja, ali smo razgovarali o potencijalnim rješenjima. U osnovi, Jablanica je izgubila koridor i sada je to držanje za slamku - iznosi Šabanović.
Šabanović: Političke igre. Avaz
Iz „Autocesta FBiH“ su kazali da su na sastanku u Jablanici predstavili plan optimizacije dijelova trase magistralne ceste M-17 između Konjica i Jablanice.
- Dogovoreno je da se izradi studijsko-projektna dokumentacija na nivou idejnog projekta za cestovni prolaz kroz mjesto Ostrožac, poboljšanje postojeće ceste na oštrim krivinama između Ostrošca i Čelebića, prolaz kroz mjesto Čelebići te idejni projekt obilaznice Jablanice prema urbanističkom planu Općine Jablanica za 2009.-2029. godinu - naveli su iz „Autocesta FBiH“.
- Zahtjev za izgradnju mosta Ostrožac je prihvaćen pod uvjetom da međunarodna finansijska institucija koja finansira izgradnju Koridora 5C na ovom području prihvati izgradnju i odobri sredstva. Dogovoreno je da se Općinsko vijeće Jablanice upozna s predloženim projektima i izjasni u vezi s prijedlogom - dodali su iz „Autocesta FBiH“.
JUTARNJI IZVJEŠTAJ
ODREĐENO MU ZADRŽAVANJE
NA KIOSCIMA ŠIROM BIH