Električni automobili nisu baš česti na bh. ulicama. U Evropi je situacija umnogome drugačija. Vozila s elektromotorima su sufinansirana zbog svoje pozitivne ekološke uloge i mnogi se odlučuju za njih.
NAŠA TEMA
Mi imamo namjeru nabavljati i pripremili smo neke projekte , rekao je Suljagić
Električni automobili: Još mali broj na bh. ulicama. Ilustracija
Električni automobili nisu baš česti na bh. ulicama. U Evropi je situacija umnogome drugačija. Vozila s elektromotorima su sufinansirana zbog svoje pozitivne ekološke uloge i mnogi se odlučuju za njih.
Kod nas je Vlada FBiH donijela odluku o finansijskim poticajima pojedincima. Tako se za električna vozila može dobiti 10.000 KM poticaja, a za hibridna električna „plug-in” i hibridna „full hybrid” vozila po 5.000 KM. U prošlom mjesecu je objavljeno da su takav poticaj dobile ukupno 33 osobe, pa i to samo po sebi pokazuje koliko je on kvalitetan i koliko doprinosi tome da se građani odluče za vozila na struju.
Podatak da je ove godine samo u Evropi (u Kini još više) prodat 1,1 milion električnih vozila govori o trendu. Na Starom kontinentu se i taksi službe okreću ka ovim automobilima, posebno u vrijeme poskupljenja nafte.
Kod nas očigledno postoji želja, ali mogućnosti govore nešto drugo. Kako je za “Avaz” kazao predsjednik Udruženja “Sarajevo Taxi” Enver Suljagić, ovo udruženje posjeduje šest električnih vozila.
Suljagić: U pregovorima smo. AVAZ
- Nemamo subvencije. Sada imamo neki projekt pa ćemo vidjeti. Mi smo već pokušali to da uradimo, ali nema ništa dok se pojedine stvari ne srede - rekao je Suljagić za “Avaz”.
Kako je naglasio, Udruženje ima određene projekte, ali mora država stati iza svega.
- Imamo i studiju napravljenu kako bi to trebalo izgledati - dodao je.
Predsjednik Udruženja “Eko akcija” Anes Podić kaže kako je BiH vrlo siromašna zemlja da bi posjedovala ovu vrstu vozila.
Kako je istakao, s obzirom na to koliko upotreba električnih automobila smanjuje zagađenje zraka, kada bi taksisti vozili vozila na struju, to bi vrlo pozitivno djelovalo na zdravlje bh. stanovništva.
Podić, međutim, dodaje da problem predstavljaju cijena vozila, ali punjenje, jer mi još nemamo razvijenu infrastrukturu.
Podić: Vrlo malo novih vozila. Screenshot / N1
- Generalno, što se tiče električnih automobila, BiH je presiromašna za to. Sad nekakve subvencije davati građanima, zaista nema smisla. U BiH se malo novih automobila kupi, a električni automobili su daleko skuplji od njih. Imate tu i niz praktičnih problema – od punjenja pa nadalje. Mi jedva da imamo parking prostora za postojeće aute. Koje bi tek komplikacije nastale kada bi se masovno počelo prilaziti kupovini električnih vozila jer ih morate puniti - zaključio je Podić.
Podić kaže da je oko 2.000 taksi vozila u Sarajevu i skoro svi su na dizelski pogon.
- Njih zamijeniti električnim vozilima bi itekako imalo smisla, i to ne samo taksi već i autobuski prijevoz. Za KS, ako se zaista želi boriti, privatni autoprijevoznik, koji je u potpunosti preuzeo autobuski prijevoz, trebao bi u nekom vremenskom roku svoju flotu vozila prebaciti na plin ili na struju, a slično bi trebali uraditi i taksisti - rekao je Podić.
NOVOGODIŠNJA ATMOSFERA
NEMA RAZLOGA ZA STRAH
U KRUGU NAJBLIŽIH