Proizvođači voća u BiH na koljenima su nakon što je izvoz konzumne jabuke u Rusiju potpuno obustavljen.
VRAĆAJU SE KAMIONI
Cijena pošiljke za Rusiju je 9.500 eura, a roba ne dođe na vrijeme, tamo stigne pokvarena i vrate nam je nazad
Dojčinović: Mi plaćamo ceh. AVAZ
Proizvođači voća u BiH na koljenima su nakon što je izvoz konzumne jabuke u Rusiju potpuno obustavljen.
Kilogram ovog voća, koje su izvozili po cijeni od 1,5 eura, sada su prinuđeni prodati prerađivačkim kapacitetima za samo 18 feninga.
- Imamo problema s prevozom, neće niko da vozi. Cijena pošiljke za Rusiju je 9.500 eura, a roba ne dođe na vrijeme, tamo stigne pokvarena i vrate nam je nazad. U posljednjoj pošiljci vratili su nam šest kamiona i više nismo ni slali. Uspjeli smo samo da spasimo ambalažu, koja je vrlo skupa - kazao je za „Avaz“ Dragoja Dojčinović, predsjednik Udruženja voćara RS.
Prema podacima Vanjskotrgovinske komore, BiH je u 2020. u Rusiju izvezla konzumno voće u vrijednosti od 23,1 milion, a prošle godine 8,8 miliona KM. Nakon grada, mraza, suše bh. voćari su sada suočeni i s novim problemom, uz kontinuirani nemar države koji gasi ovu proizvodnju.
- Nikako ne možemo prodrijeti u naše tržne centre i markete da otkupe naše voće, a onda da uvoze. Mi i krajnji potrošači plaćamo najveći ceh, jer je uvozno voće dva do tri puta skuplje od naše proizvodnje. Našu jabuku prodajemo po cijeni od 55 do 70 feninga, a u marketima vidim da je blizu 3 marke - istakao je Dojčinović.
Pojašnjava da proizvodnja kilograma jabuke bh. voćare košta 52 feninga, ne računajući vlastiti rad, pa bez cijene od 80 feninga „s grane“ imaju samo gubitke.
- Od tržnih centara izuzetak je jedino „Bingo“, koji otkupljuje najveće količine iz domaće proizvodnje, ali količine koje prije prodaje propadnu u skladištu idu na teret proizvođača - rekao je Dojčinović.
Izvoz za Rusiju i definitivno je obustavljen nakon odluke bh. prijevoznika da neće voziti kroz područja koja su u ratu.
- Bukvalno niko ne želi da ide ka toj destinaciji, prvenstveno zbog bezbjedonosne situacije, s obzirom na to da se većim dijelom ide kroz Ukrajinu, ali i ekonomske opravdanosti. Sad je nemoguće naći prevoznika koji bi išao za Rusiju. Pojavio se novi koridor preko Turske, ali prije rata u Ukrajini bilo je potrebno 15-20 dana putovanja do Rusije, a novim koridorom to bi bilo dodatnih 10 ili više dana - kazao je Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika RS.
NOVOGODIŠNJA ATMOSFERA
NEMA RAZLOGA ZA STRAH
GRAĐANI NE ZNAJU ŠTA ĆE
ZADRŽAO TRI POJASA