Na mostu Počitelj, najimpozantnijoj građevini na cijelom Koridoru 5C u BiH, u petak je počelo betoniranje rasponske konstrukcije na stubu visine 93 metra, jednom od ukupno šest koji će se protezati u dužini od 970 metara.
NA KIOSCIMA ŠIROM BIH
DOBRE VIJESTI
Ove sedmice počet će betoniranje rasponske konstrukcije i stuba visine 93 metra
Na mostu Počitelj, najimpozantnijoj građevini na cijelom Koridoru 5C u BiH, u petak je počelo betoniranje rasponske konstrukcije na stubu visine 93 metra, jednom od ukupno šest koji će se protezati u dužini od 970 metara.
Početkom sedmice počet će radovi i na drugom stubu visine 92 metra.
Prema riječima Ismeta Hajduka, glavnog inžinjera za mostove i objekte italijanske kompanije “IRD Engineering”, koja vrši nadzor nad cijelom dionicom autoceste Počitelj - Zvirovići, za betoniranje jedne rasponske konstrukcije, čija je visina osam metara za svaki stub, dovoljan je dan, međutim, za kompletan taj proces, od armiranja segmenta, ubacivanja kablova, pa do ulijevanja betona, potrebno je osam dana.
Zanimljivo je da će za kompletnu rasponsku konstrukciju biti utrošeno između 35.000 i 40.000 kubika betona, 8.000 tona armature i 1.500 tona kablova za prednaprezanje.
Iako su na ovom projektu zabilježena određena kašnjenja, ponajviše zbog dodatnih istraživanja, Hajduk naglašava to da je zadovoljan kvalitetom dosadašnje gradnje.
- Kvalitet radova je trajna kategorija i najbitnije je to postići. Jer, ako je kvalitet loš, to što se nešto na vrijeme završi, ne znači ništa - kaže nam Hajduk.
Prema njegovim riječima, do sada je urađeno pet faza izgradnje stuba koji se nalazi neposredno kod tunela, na izlazu iz mjesta Ševaš Njive, odnosno izgrađeno je 20 od ukupno 88 metara visine.
S druge strane, nakon dodatnih geofizičkih ispitivanja otpočeli su radovi i na iskopima temelja za posljednji stub u neposrednoj blizini željezničke pruge, a čija je visina 66 metara. Najkasnije za mjesec bit će urađena kompletna temeljna konstrukcija od 4,5 metara.
Kada je riječ o drugim objektima na ovoj dionici, ugrubo je urađen tunel Počitelj, a trenutno se izvode radovi na drenaži i rasvjeti. Do Nove godine bit će završen i umjetni ili tzv. lažni tunel.
Izgradnja dionice Počitelj - Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okvir zajma sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od pet miliona eura.
Inače, most Počitelj koji će biti jedan od najviših na prostoru regiona u BiH je jedinstven i po tome što se na jednim stubovima grade dva smjera autoceste.
NOVOGODIŠNJA ATMOSFERA
NEMA RAZLOGA ZA STRAH
U KRUGU NAJBLIŽIH