Gradilište tunela Hranjen kod Goražda skoro da je pusto mjesec nakon što je javnost i zvanično obaviještena da su raspoloživa sredstva potrošena već na trećini posla.
NA LICU MJESTA
Prema informacijama koje smo do sada prikupili, očekujemo da ćemo imati sredstava za nastavak, kažu iz državne firme
Na gradilištu rade slabijim intenzitetom. Al. Bajramović
Gradilište tunela Hranjen kod Goražda skoro da je pusto mjesec nakon što je javnost i zvanično obaviještena da su raspoloživa sredstva potrošena već na trećini posla.
Oko dva kilometra izgrađenog tunela, 2.035 metara glavne i 1.833 metra servisne cijevi tunela, čija je ukupna dužina trebala biti 5,5 kilometara, ne mogu biti prepušteni podzemnim vodama, pa manja grupa radnika kompanije “Euro-Asfalt” čisti odvodne sisteme i uz pomoć teške mehanizacije povremeno iz tunela izvlači velike količine blata.
Iz kompanije “Autoceste FBiH” kazali su nam da radovi nikad nisu bili u potpunosti zaustavljeni, a da bi veoma brzo trebali biti i nastavljeni.
- Čim se otklone nedostaci, nastali kao naknadne deformacije izgrađene obloge zbog geoloških uvjeta, radovi će biti nastavljeni u punom intenzitetu. U okviru provjera vrši se i korekcija obračuna. Prema informacijama koje smo do sada prikupili, očekujemo da ćemo imati sredstava za nastavak dijela radova. U ovom trenutku je najvažnije da uradimo presjek stvarnog stanja kako bismo mogli podvući crtu ispod onog što je urađeno, da bi se radovi mogli nastaviti punim intenzitetom - kazali su nam iz ovog preduzeća.
Ovih dana bit će kompletiran detaljan izvještaj za Vladu FBiH, uz prijedlog kako osigurati dodatna sredstva za nastavak radova u narednoj godini.
Iz “Autocesta FBiH” tvrde da tunel Hranjen ima i strateško značenje, zbog čega nisu dozvolili potpunu obustavu radova, a Institut IPSA radi na projektiranju pristupnih cesta prema tunelu iz pravca Goražda, odnosno Hrenovice.
U Goraždu još nemaju odgovore zašto je došlo do problema, a gradonačelnik Ernest Imamović sačekao je da prođu i godišnji odmori, pa će sve sudionike u projektu ponovo zvati na sastanak.
- Oni javnosti trebaju dati informaciju kako je novac potrošen na 38 posto izgrađene dionice. Naš je jedini cilj da se tunel nastavi graditi i Vlada FBiH mora pronaći sredstva za daljnju gradnju - rekao je Imamović.
Od oko 70 miliona KM namijenjenih za probijanje tunela na trasi saobraćajnice Sarajevo - Goražde veći dio sredstava potrošen je tokom radova na prva dva kilometra.
Iz kompanije “Euro-Asfalt” su obrazložili da je Hranjen najkompleksniji od svih tunela na kojima su radili, da su se tokom radova suočavali s podzemnim vodama i poplavom.