Svi segmenti bh. ekonomije snose posljedice pandemije koronavirusa. Tako je u devet mjeseci ove godine uvezeno ukupno čak 31.151 novo i polovno vozilo manje nego u istom periodu prošle godine.
POREZNI REKORD U BIH
UIOBIH
Drugi razlog ovakvog pada je turistički sektor, koji je ove sezone bio u potpunosti blokiran zbog kojekakvih odluka, kazao Muratović
Prosječna starost vozila na bh. cestama je oko 6,8 godina. Arhiv
Svi segmenti bh. ekonomije snose posljedice pandemije koronavirusa. Tako je u devet mjeseci ove godine uvezeno ukupno čak 31.151 novo i polovno vozilo manje nego u istom periodu prošle godine.
Muratović: Nije sve do koronavirusa. Arhiv
Naime, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, u prvih devet mjeseci prošle godine je u zemlju uvezeno ukupno 61.146 novih i polovnih automobila, od čega je 8.439 bilo novih i 52.707 polovnih.
Međutim, u ovoj godini je došlo do velikog pada, te je uvezeno svega 29.995 automobila. U devet mjeseci ove godine uvezena su 24.494 polovna vozila i 5.501 novo, podatak je UIOBiH, koji pokazuje da je došlo do pada uvoza novih vozila, ali i da je daleko veći pad uvezenih polovnih automobila.
Predsjednik Udruženja ovlaštenih prodajno-servisnih centara novih motornih vozila Haris Muratović za „Avaz“ je kazao da su dva razloga za ovakvu situaciju.
- Nije sve do koronavirusa, ali, naravno, ova kriza ima udjela. Moramo znati da su saloni za prodaju automobila bili zaključani više od mjesec. Također, na prodaju su utjecali sveukupna situacija, psihičko stanje stanovništva, gubitak radnih mjesta, neizvjesnost. Drugi razlog je turistički sektor, koji je ove sezone bio u potpunosti blokiran kojekakvim odlukama. Nije se pronašlo rješenje da turisti dođu u BiH, a to se odrazilo na način da rentakar kuće nisu kupile vozila koja su planirale - kazao je Muratović.
Dodao je da je ovaj sektor i u krizi uspio da izvuče neke šanse, te da su uspjeli da se preorijentiraju i prilagode poslovanje.
- Što se tiče polovnih automobila, moramo reći da i tu imamo smanjenje, te da su građani do daljnjeg prolongirali kupovinu vozila. Međutim, postoji i faktor koji je nevidljiv, BiH je prošle godine usvojila odluku o zabrani uvoza automobila ispod euro 5 norme za polovna i euro 6 za nova vozila. Prošle godine je euro 4 norma uvezeno oko 30.000 automobila, dakle trgovci su znali da će se uvesti zabrana i baš su se potrudili da uvezu veliki broj tih automobila - istakao je Muratović.
Prema njegovim riječima, odluka koja je donesena je bila vrlo dobra, jer je spriječen uvoz vozila koja su mahom starija od 10 godina.
- Ta vozila u Evropi više niko neće. Zahvaljujući ovakvim odlukama, sad nam je smanjena starost vozila na cesti, i to na 6,8 godina, prošle godine je to bilo 8,5 godina, prije nekoliko godina više od 10 - naglasio je Muratović.
- Ovo je pravi trenutak da se potakne građanstvo da kupuje ekološki prihvatljiva vozila.
Odobrena je pomoć EU, a koja između ostalog podrazumijeva i finansiranje obnovljivih izvora energije i zelene tehnologije.
Imat ćemo pristup različitim fondovima EU i značajnim sredstvima i to je šansa za nadležne - pojasnio je Muratović.