U civiliziranim društvima i državama izborni pobjednik promijeni svega nekoliko figura na tabli, i one su vezane isključivo za kapitalne strateški važne subjekte u državnom/društvenom vlasništvu.
Prvo što bi morale uraditi politièke formacije željne istinske promjene uime opæeg narodnog dobra jeste donošenje zakona/uredbe kojom bi se ogranièilo pravo izbornog pobjednika (ma kako on bio skrojen i skrpljen) na kadroviranje u javnom sektoru.
U civiliziranim društvima i državama izborni pobjednik promijeni svega nekoliko figura na tabli, i one su vezane isključivo za kapitalne strateški važne subjekte u državnom/društvenom vlasništvu: državna TV, elektroprivreda, vodoprivreda, itd. – pa ni to po svaku cijenu.
U našim tragiènim i smiješnim uvjetima, od rezultata izbora strijepe doslovce svi! Hoæe li ostati bez posla, ili dobiti posao, onaj sekretara osnovne škole, onaj direktora kulturne institucije?
U proceduri smjenjivanja upravnih odbora i direktora javnih ustanova ugraðena je jedna vrlo fluidna, reklo bi se èak podla formulacija prema kojoj (neovisno od mandata) do smjene dolazi ako izvještaj o poslovanju NIJE USVOJEN.
Naravno, time se da manipulisati kako kome volja – grupa poslanika napusti salu, obori kvorum, izvještaj ne može biti usvojen, direktorska glava pada a da se o izvještaju i radu ustanove nije rijeè jedna progovorila. Moralo bi se u toj stvari hitno intervenisati, i u dokumentu koji tu materiju uređuje, formulaciju “nije usvojen” zamijeniti preciznijom “izvještaj je odbijen”.
Lično poznajem veoma sposobnog direktora kojega su, stranački nezaštićenog, tri puta smjenjivali i bacali na biro za nezaposlene – na takav način. “Izvještaj nije usvojen”. A niko taj izvještaj nije ni pogledao.
U našim tragičnim i smiješnim uvjetima, od rezultata izbora strijepe doslovce svi! Hoće li ostati bez posla, ili dobiti posao, onaj sekretara osnovne škole, onaj direktora kulturne institucije?