Krajem septembra Bosna i Hercegovina trebala bi dobiti još jedan granični prijelaz sa susjednom Hrvatskom, i to onaj na rijeci Savi. Potvrdio je to za „Avaz“ ministar komunikacija i prometa BiH Vojin Mitrović.
STAVOVI
BiH će u septembru dobiti još jedan granični prijelaz - Svilaj na rijeci Savi, kaže Mitrović
Mitrović: Upitno detaljno lociranje trase autoputa Beograd - Sarajevo. Arhiv
Krajem septembra Bosna i Hercegovina trebala bi dobiti još jedan granični prijelaz sa susjednom Hrvatskom, i to onaj na rijeci Savi. Potvrdio je to za „Avaz“ ministar komunikacija i prometa BiH Vojin Mitrović.
- Osnovna stvar na čemu radim u posljednje vrijeme je granični prijelaz Svilaj, odnosno most na rijeci Savi kod Svilaja. Most je završen i trenutno se radi na izgradnji modernog graničnog prijelaza. Ipak, dok se to ne završi, most nije u funkciji. Želimo da što prije pustimo most u funkciju, stoga smo planirali da otvorimo privremeni granični prijelaz za automobile i pješake. S Upravom za indirektno oporezivanje (UIO) BiH podijelili smo zadatke, ostalo je da se riješi pitanje finansijskih sredstava koja su potrebna da se osiguraju kontejneri za smještaj graničnih policajaca i inspektora UIO. Također, ima jedan dio koji je potrebno asfaltirati - pojasnio je Mitrović.
Dodao je da postoji obostrani interes Hrvatske i BiH da se otvori ovaj privremeni granični prijelaz. Na pitanje o nastavku aktivnosti na realizaciji projekta izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd, Mitrović ističe da je trenutno evidentan određeni zastoj.
- Razgovara se o toj temi, ali nema nekog napretka. Posebno mislim na ovaj dio koji treba ići od Brčkog prema Sarajevu. Malo toga je urađeno i kad je u pitanju trasa od Sarajeva prema Višegradu i Vardištu. Ipak, uložit ću sve moguće napore da uime Ministarstva ubrzamo ovaj proces, jer je neosporan interes da Sarajevo povežemo s Beogradom. Razumijem da je i epidemija koronavirusa, ali barem možemo završiti dio posla koji se odnosi na definiranje trase tog autoputa - naglasio je Mitrović.
Sljedeći korak nakon definiranja trase je osiguravanje sredstava za izgradnju.
- Potrebno je da se entiteti, kantoni i općine usaglase oko tačne trase ovog autoputa. Tek onda možemo ići dalje. Ipak, generalna saglasnost oko osnovnih trasa postoji, one su poznate. To je trasa od Bijeljine prema Brčkom, zatim preko Tuzle do Sarajeva. Druga trasa ide od Vardišta, pa preko Višegrada, do Pala i Sarajeva, ali s odvojkom za Goražde. Ipak, detaljno lociranje trase je upitno - istakao je Mitrović.
Govoreći o trasi Jadransko-jonske ceste, Mitrović kaže da se trenutno radi na pitanju izbora trase.
- Rađena je multifunkcionalna analiza za četiri trase. Međutim, istočna Hercegovina ima dodatne zahtjeve i to je razlog zašto smo prošle sedmice održali određeni broj sastanaka. Predlaže se još jedna varijanta, ali koja tek treba ići na analizu, kako bi se kasnije dogovarala s Crnom Gorom i Hrvatskom - istakao je Mitrović.
BH. METEOROLOG
PRIJETNJA POTPUNOG HAOSA
FEDERALNI MINISTAR