U cilju adekvatnog i pravovremenog informisanja javnosti o mjerama koje je Agencija za bankarstvo Federacije BiH donijela u vidu podzakonskih akata, sa ciljem ublažavanja ekonomskih posljedica uzrokovanih pojavom virusnog oboljenja “COVID-19” i očuvanja finansijske stabilnosti bankarskog sektora Federacije Bosne i Hercegovine, saopćeno je iz Agencije.
Odlukama Agencije o privremenim mjerama koje subjekti bankarskog sistema (banke i nedepozitne institucije) primjenjuju za ublažavanje nepovoljnih ekonomskih posljedica uzrokovanih pojavom virusnog oboljenja “COVID-19” propisuju se ključne mjere za ublažavanje negativnih efekata na bankarski sistem, građane i privredu u Federaciji BiH, a ogledaju se u odobravanju olakšica klijentima (pravnim i fizičkim licima) koji su direktno ili indirektno pogođeni negativnim efektima vanrednih okolnosti, uvođenju posebnih pravila za upravljanje kreditnim rizikom koje subjekti bankarskog sistema primjenjuju u slučaju odobravanja posebnih mjera klijentima, te uvođenju preventivnih mjera sa ciljem očuvanja kapitala subjekata bankarskog sistema.
Navedenim odlukama Agencija je omogućila subjektima bankarskog sistema široke mogućnosti prilagođavanja i djelovanja u nastalim okolnostima, u smislu odobravanja posebnih mjera koje podrazumijevaju: moratorij, odnosno odgodu u otplati kreditnih obaveza, uvođenje „grace“ perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno na period od najduže 6 mjeseci, produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno, produženje roka dospijeća kredita sa jednokratnim dospijećem, uključujući i revolving kredite i prekoračenja po transakcionim računima na period od najduže 6 mjeseci (pri čemu bi klijenti tokom tog perioda mogli koristiti i dio izloženosti koji je bio neiskorišten na dan modifikacije), odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću, kao i druge mjere u cilju olakšavanja servisiranja kreditnih obaveza klijenta i uspostave održivog poslovanja klijenta.