Proces izdavanja certifikata zračnog operatera (AOC) kompaniji „FlyBosnia“ obilježile su brojne kotroverze, koje, uostalom, prate i osnivača Sulejmana el-Šidija, vlasnika Grupacije “Al-Shiddi”. Iako su mediji izvještavali da kompanija ne ispunjava uvjete i da neće dobiti radnu dozvolu, to se u aprilu prošle godine naprasno dogodilo.
Kako je kompanija preko noći ispunila uvjete ostalo je misterija, ali posljednji „transferi“ službenika iz Direkcije za civilno zrakoplovstvo (BHDCA) u kompaniju „FlyBosnia“ bacaju sumnju da je cijeli proces urađen prema zakonu.
Naime, Enes Mujezinović je kao pomoćnik direktora za Safety Menagement System u BHDCA bio član komisije i vršio nadzor u postupku dobivanja radne dozvole za „FlyBosniju“.
S druge strane, u postupku dobivanja dozvole na poziciji menadžera „FlyBosnije“ bio je Haris Čoloman i to od samog osnivanja firme. Međutim, Uprava „FlyBosnije“ ga je, nakon što je dobila dozvolu, naprasno smijenila te na njegovu poziciju dovela državnog službenika - Enesa Mujezinovića.
Mujezinović je odmah dao otkaz u BHDCA-u. To se dogodilo nekoliko mjeseci nakon što je učestvovao u odobravanju radne dozvole kompaniji „FlyBosnia“.
Prema Zakonu o državnoj službi u institucijama BiH, državni službenik ne smije obavljati dužnost, aktivnost ili biti na položaju koji dovodi do sukoba interesa s njegovim službenim dužnostima, a naročito ne smije obavljati dodatnu aktivnost za koju se plaća naknada, osim kada je to odobrio ministar ili rukovodilac institucije.
Zakon nalaže i da se državni službenik koji je razriješen dužnosti u roku od dvije godine od dana razrješenja s dužnosti ne može zaposliti kod poslodavca kojem je bio redovni pretpostavljeni, odnosno ne može se zaposliti u firmi nad čijim radom je provodio redovan nadzor.
On, također, ne smije primati bilo kakvu naknadu od tog poslodavca ili firme u roku od dvije godine od dana razrješenja s dužnosti.
Zanimljivo je da je Mujezinovć i prije vršenja nadzora nad ovom privatnom kompanijom u ime BHDCA, u menadžment „Flybosnije“, kako tvrde upućeni, zaposlio zeta.
Kako saznajemo, i Haris Medošević, inspektor za sigurnost plovidbe BHDCA, također je bio u komisiji i u nadzoru za dobivanje AOC-a. On je, kako nezvanično saznajemo, zaposlio sestru u Upravi „FlyBosnije“.
Zvaničan upit poslali smo i Direkciji za civilno zrakoplovstvo. Međutim, do zaključenja ovog izdanja „Dnevnog avaza“ nismo dobili odgovor.