Vlada Federacije BiH u četvtak je podržala kreditna zaduženje kod evropskih banaka u iznosu od 200 miliona eura radi finansiranja dionica autoputa na Koridoru 5C.
Tako će se od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) uzeti 60 miliona eura kredita za dionicu Putnikovo brdo – Medakovo, te još 140 miliona eura za dionice Poprikuša - Nemila, odnosno Tarčin Ivan.
No, kako tvrdi direktor JP „Autoceste FBiH“ Adnan Terzić to je za ovu kompaniju već završena priča.
- Nastavak je to aktivnosti od aprila, kada je ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić potpisao Memorandum sa EBRSD za te dionice, a onda smo čekali potvrde Evropske investicijske banke da će sufinansirati pojedine dionice – navodi Terzić.
Dodaje da su u toku pregovori sa EIB-om, odnosno Vladom FBiH za za nastavak dionice Tarčin - Ivan.
- To nam je jako bitno, upravo završavamo dodjelu ugovora za tunel. Zato bih rekao da je ovo što je u četvrtak podržano na Vladi već završena priča za nas. Mi sada radimo novi dio, sa EBRD-om 600 miliona eura od Ovčara do Mostara sjever sa EBRD i sa komercijalnim bankama 240 miliona Mostar Sjever - Mostar Jug. Mi pokrećemo nove aktivnosti, dogovaramo. Naš fokus je sada puno dalje od onoga što se dešava u dogovorima, rafitikaciji – naglašava Terzić.
Dodaje da su trenutno potpisani ugovori, a da se radi na nekoliko dionica ukupne dužine 36 novih kilometara.
- Na jugu radovi počinju 26. ovog mjeseca, 7,5 kilometara već više od godinu dana gradi se od Počitelja prema Buni, imamo dionice oko Zenice, na nevjerovatno zahtjevnom terenu. Naš plan je da se spustimo na M17, iza Zenice sredinom iduće godine, da tu dionicu stavimo u funkciju, da bi mogli početi sa naplatom – napominje Terzić.
Sve u svemu, zbraja on, zadana ruta, plus ugovor o tunelu Ivan, te dionica od Tarčina do Ivana trebali bi biti završeni u sljedećih 36 mjeseci najkasnije, do avgusta 2022.
- To znači da mjesečno gradimo kilometar auto puta – zaključuje.
Terzić kaže da se i njemu, poput građana BiH činilo da sve ide previše sporo.
- Moram priznati da je i meni išlo sporo dok se nisu usvojili zakoni, u državnom i federalnom parlamentu. Deset smo godina čekali na zakon o prostorim prostorne planove sa specijalnim obilježjima za koridor Vc, a zatim i na akcize. Nakon toga, sve ide kako je planirano – zaključuje.