Ako bi građani željeli postaviti pitanje, ukazati na problem ili možda predložiti neko rješenje federalnim parlamentarcima, mogu slobodno zaboraviti komunikaciju putem službenog e-maila naših poslanika i delegata.
Mi smo pokušali. Od 155 članova Parlamenta FBiH 61 ima službeni e-mail javno dostupan i naveden na internet-stranici ove institucije i uglavnom se radi o delegatima Doma naroda. Od njih 61 na naš upit odgovorilo ih je samo 11.
Pitanja koliko ih građani kontaktiraju putem službene e-mail adrese, s kojim problemima i na koji način najčešće dolaze do njih, poslali smo u srijedu, 28. avgusta, oko 18 sati.
U roku od 20 minuta dobili smo odgovore od delegata Anera Žuljevića i Mladena Simića. Istu večer, poslije 21 sat, odgovorio je i Damir Marjanović, dok je delegatkinja Vesna Saradžić odgovorila sutradan ujutro.
U narednih sedam dana dobili smo odgovore još od Smiljane Viteškić, Alise Hajdarović, Zdenke Džambas, Ljubinke Atanasijević, Borisa Krešića, koji se i izvinio zbog zakasnjelog odgovora, Hadisa Jusića i Sandre Imširović.
Oni parlamentarci koji su nam odgovorili na upit naveli su da s građanima, čiji glas i trebaju biti, komuniciraju i preko društvenih mreža, drugih mailova, na društvenim događanjima, pa i na pijaci. A razgovaraju najviše o socijalnim pitanjima.
- Do mene je lako doći, javljam se na nepoznate brojeve, broj mi nije skriven, putem partije... – kaže delegat Mladen Simić.
Aner Žuljević ističe i da u svom političkom radu izgleda pametnije upravo zato što se za sjednice priprema kroz stalni kontakt s građanima.
- Svima sam dostupna na službeni mail, privatni mail, lično u prostorijama Parlamenta, Skupštine HNK ili u prostorijama SDA u Mostaru. Moj broj telefona je javno poznat i dostupan svima. Nažalost, nema pretjerane komunikacije sa zainteresiranim građanima, što može dati pogrešnu sliku da građani HNK nemaju neriješenih problema. Moja je pretpostavka da još nema dovoljno razvijene navike kod građana da svoje probleme kandidiraju zastupnicima (koje su oni birali) i delegatima, što nije dobro i svakako treba poraditi na promociji takvog odnosa – odgovorila je delegatkinja Alisa Hajdarović.
Zdenka Džambas ima ustaljen termin i to utorak i četvrtak, kada prima građane u uredu OO HDZ-a Novi Travnik, dok Sandra Imširović ističe da se ne može pohvaliti čestom komunikacijom s građanima putem službenog maila jer ga ljudi vjerovatno ne mogu pronaći na internet-stranicama.
- Barem sam tako dobila informaciju od jednog gospodina koji mi se javio upravo na službeni mail i rekao da je jedva došao do njega – dodala je Imširović.
Zatrpani nepročitanim porukama
Istovremeno nam se vratio mail s adrese šest delegata s porukom da je „primateljev poštanski sandučić pun i trenutno ne može primati nove poruke“, te da pokušamo kasnije ponovo poslati poruku ili da se obratimo primatelju direktno, što mnogi građani nisu u prilici.
Mailovi su nam se vratili s adresa Daliborke Milović, Segmedine Srna-Bajramović, Edima Fejzića, Tomislava Mandića, Mladena Lonića i Slađana Ilića.