Privredna komora Federacije Bosne i Hercegovine i Regionalno udruženje prostornih planera za istraživanje, razvoj i prekograničnu saradnju zapadnog Balkana organizirali su u Sarajevu poslovni forum s fokusom na privrednu infrastrukturu.
Forum pod nazivom "Autoputevi, brze ceste i drugi projekti od regionalnog značaja" posebno se fokusirao na projekt izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd, odnosno dionicu Sarajevo - Pale - Ustiprača te probleme koji su nastali neusvajanjem prostornog plana FBiH.
Kako je kazao predsjednik Udruženja prostornih planera za istraživanje, razvoj i prekograničnu saradnju zapadnog Balkana Šaćir Šošević, u Sarajevu se danas održava šesti forum u posljednje dvije godine s fokusom na temu prostorno-planske dokumentacije i efikasnosti organa rada uprave.
- Tema prostorni plan FBiH s razlogom je stavljena na dnevni red jer prostorni plan nije usvojen u Domu naroda, iako je 2014. godine prijedlog tog plana usvojen na sjednici Predstavničkom domu Parlamenta FBiH. Neusvajanje plana ima brojne negativne posljedice koje se odražavaju na pripremu i izvršenje kapitalnih infrastrukturnih projekata. Poseban problem predstavlja činjenica da prostorni plan FBiH nije usaglašen s prostornim planom Republike Srpske koji je usvojen - izjavio je Šošević.
Naglašava da neusvajanje plana predstavlja veliki problem za izgradnje autoputeva, iskorištavanje hidrocentrala, te energetskih i drugih objekata iz privredne infrastrukture.
Potpredsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić ističe da je Privredna komora odlučila da je baš sada pravi trenutak da se govori o problemu neusvajanja prostornog plana u FBiH jer je to kočnica za mnoge procese i projekte izgradnje.
- Odlučili smo dovesti struku da zajedno s predstavnicima vlasti porazgovara o ovom problemu, da bi pokušali donijeti novu inicijativu za hitno donošenje plana prostornog uređenja i da bi usaglasili sve prostorne planove na teritoriju cijele BiH. Plan je pravljen još 2008. godine i vrijeme je da se revidira i donesu određene korekcije. To nije mnogo posla kada radite sa savremenim tehnologijama. Država na ovaj način koči naše privrednike koji se snalaze na sve moguće načine da pronađu partnere i naprave posao - objašnjava Jašarspahić.
Inžinjer saobraćaja Osman Lindov naglašava da je Ministarstvo civilnih poslova trebalo koordinirati prostorne planove u oba entiteta te da izjave o ubrzanoj gradnji autocesta i brzih cesta nisu realne.
- Neće biti ubrzane gradnje dok se ne dogovorimo da uradimo posao na prostorno-planskoj dokumentaciji. Imali smo propuste zbog kojih su neke postojeće trase počele da propadaju, a sada ih treba ponovo projektirati, a sve se to desilo zbog nekih skraćenih postupaka ili smo istraživanja sveli na najmanju moguću mjeru - rekao je Lindov.
Dodaje da je državno Ministarstvo transporta i komunikacija moralo mnogo više raditi na projektima međunarodnog saobraćaja, zbog čega će neki kapitalni međunarodni projekti, kao što je izgradnja Jadransko-jonske autoceste, najvjerovatnije, u potpunosti zaobići BiH.