Desetine miliona maraka prikupljenih za gradnju puteva i autoputeva u BiH blokirane su mjesecima zbog neslaganja unutar Upravnog odbora (UO) Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH o načinu njihove raspodjele!
Čeka se dogovor
Kako nam je kazao portparol UIO Ratko Kovačević, za prva dva mjeseca prikupljeno je 64,5 miliona KM od putarina.
- To je za februar i mart, podatke za april još nemamo. Sredstva su deponovana na posebnom podračunu UIO i čekaju na dogovor Upravnog odbora o načinu njihove raspodjele. Ne znam kada će biti sjednica na kojoj bi trebali razmatrati tu tačku i riješiti taj problem – kazao nam je Kovačević.
No, upravo taj dogovor čega se već mjesecima. Sva prikupljena sredstva do sada su raspoređivana po privremenoj matrici: FBiH 59 posto, RS 39 posto i Brčko Distriktu dva posto. Ipak, taj dogovor, odnosno računica, više nije zadovoljavajući.
Kako saznajemo, na posljednjoj sjednici Upravnog odbora došlo je do razilaženja stavova predstavnika iz FBiH i RS. Članovi UO iz FBiH istakli su da je takva raspodjela neravnomjerna i nepravedna, s obzirom na to da RS raspodjelom indirektnih prihoda dobiva mnogo više novca nego što je uplatila.
Odrediti kriterij
- Ta cifra nekad dostigne i 30 miliona KM. Traženo je da se odrede kriteriji po kojima će se napraviti procenti raspodjele. Neka to bude broj automobila, broj stanovnika, visina uplaćenih poreza, nije bitno, ali da bude pravedno. Naravno, iz RS to ne žele – kazao nam je jedan od članova UO.
S obzirom na to da članovi UO nisu mogli postići takav dogovor, rečeno je ministrima da se donese politička odluka, koja za sada izostaje, a milionska sredstva ostaju neiskorištena.
Otvoreni svi termini
O tome kada bi mogla biti zakazana iduća sjednica UO UIO kontaktirali smo kabinet predsjedavajućeg Upravnog odbora i državnog ministra finansija Vjekoslava Bevande.
- Otvoreni su svi termini i samo je na članovima UO da postignu dogovor. Kada bude signal da on postoji, mi možemo odmah zakazati sjednicu i usvojiti način raspodjele – rečeno nam je iz Bevandinog kabineta.