IME DOBIO PO OLUJI

Predstavljen Rimac Nevera: Električna zvijer od 1914 konja

Rezultat je četverogodišnjeg razvoja Rimac C_Two modela, koji je uz poboljšanja i unapređenja svih komponenti i sistema sada predstavljen kao produkcijski model

A. J.

1.6.2021

Nevera je rezultat je četverogodišnjeg razvoja Rimac C_Two modela - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz

Iz "Rimac Automobila" objavili su da lansiraju produkcijsku verziju svoje druge generacije hiperautomobila s imenom Rimac Nevera.

Rezultat je četverogodišnjeg razvoja Rimac C_Two modela, koji je uz poboljšanja i unapređenja svih komponenti i sistema sada predstavljen kao produkcijski model.

Ime je dobio po neočekivanoj i snažnoj mediteranskoj oluji koja juri otvorenim morem Hrvatske.

- Sa 1914 konjskih snaga iz četiri elektromotora, Nevera može ubrzati do 100 km/h za 1,85 sekundi, a do 100 milja na sat za samo 4,3 sekunde. Zapanjujuće ubrzavanje zadržava tijekom cijelog ciklusa punog gasa i dostiže 300 km/h od starta za 9,3 sekunde - saopćeno je iz  "Rimac Automobila".

Većina ključnih komponenti Nevere razvijena je u sjedištu Rimca u Hrvatskoj, a svi su sistemu poboljšani i unaprijeđeni u odnosu na prve prototipe kako bi se postigli ambiciozni ciljevi postavljeni na početku projekta 2018. godine.

- Revolucionarni karbonski monokok Nevere, sastoji se od karbonskog krova, integriranog baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, ali nevjerojatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stupnju. Neusporediva snaga i sigurnost koja se tako dobiva omogućila je Neveri da ispuni stroge globalne standarde homologacije kao automobil s najčvršćom konstrukcijom u povijesti - saopćeno je.

Ključ izvanrednih performansi Nevere je u jedinstvenom električnom pogonu Rimca. Svaka komponenta električnog pogonskog sklopa Nevere je razvijena kako bi se postigao veći okretni moment, bolje performanse i povećana učinkovitost.



- Jedinstvenu, tekućinom hlađenu bateriju u obliku slova H sa 6960 ćelija, kapaciteta 120kWh, Rimac tim je dizajnirao od nule i smjestio je u samo srce Nevere. Sposobna za proizvodnju 1,4 MW snage, litij-mangan-nikalna baterija također čini sastavni dio jezgre automobila, povećavajući strukturnu čvrstinu monokoka od karbonskih vlakana za 37 posto. Optimalno smještanje baterije nisko i po sredini poda automobila doprinosi iznimno niskom težištu. To omogućuje izvrsnu raspodjelu težine 48/52 sprijeda/straga i najbolju moguću ravnotežu upravljanja. Razvoj naprednog sustava za hlađenje baterije povećao je njegovu učinkovitost u odnosu na inicijalne C_Two prototipove, dajući veću snagu kroz duža razdoblja - navode iz ove kompanije.

Četiri zasebna motora s permanentnim magnetima pojedinačno pokreću svaki od četiri točka Nevere. Zajedno daju 1914 konjskih snaga i 2360 Nm okretnog momenta, što je više od superautomobila s "konvencionalnim motorom" trenutno na tržištu.


Prednji i stražnji točkovi povezani su s motorima preko prijenosnika s jednom brzinom. Konstruirani tako da odmah postignu maksimalan okretni moment, električni motori Nevere postižu učinkovitost od 97 posto - u poređenju sa 40 posto koliko imaju najefikasniji motori s unutarnjim sagorijevanjem - i ne trebaju nikakvo održavanje tokom cijelog radnog vijeka.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.