Kao i u svakoj vožnji, oprez se podrazumijeva, ali neki vremenski uvjeti jednostavno ne praštaju greške. Zimski uvjeti vožnje s tog aspekta su posebno izazovni. Vozačke su zablude česta pojava.
OPREZ
Neki vremenski uvjeti jednostavno ne praštaju greške
Postoje zablude kod vozača. Ilustracija
Kao i u svakoj vožnji, oprez se podrazumijeva, ali neki vremenski uvjeti jednostavno ne praštaju greške. Zimski uvjeti vožnje s tog aspekta su posebno izazovni. Vozačke su zablude česta pojava.
Novi automobili ekonomičniji su i nemaju toliku disipaciju topline pa ih je teško u praznom hodu zagrijati na radnu temperaturu. Treba ih voziti. Izbjegavajte žustri tempo prvih tri do pet minuta.
Niži pritisak u gumama može biti jako opasan. Bočnica se više savija, pritisak gaznog sloja nije potpun i guma zapravo ima manje prianjanje, put kočenja se značajno produžuje. Gume moraju biti napumpane na propisani pritisak.
Stari ABS sistemi nisu dobro radili na snijegu, pa se razvio mit da automobili bolje koče na snijegu bez ABS-a. Automobili stari pet do sedam godina svi imaju napredne sisteme koji dobro rade na snijegu, daleko bolje nego bez ABS-a, ali vađenje osigurača za ABS može donijeti jako nezgodnu situaciju.
Lanci mogu pomoći kod izvlačenja iz snijega, ali nisu od pomoći cesti gdje nema utabanog snijega. Najčešće se vozite po hladnom, suhom ili mokrom asfaltu. Ljetne gume tu ne rade dobro, pa je jasno da kombinacija ljetnih guma i lanaca nije rješenje. Trebate zimske gume.
Greške se nakada skupo plaćaju. Ilustracija
Sve je manje vozača koji žele da stave zimske gume samo na pogonske točkove, jer je to jako rizično. Time se automobil drastično destabilizira na mokrim, skliskim, zaleđenim ili snijegom prekrivenim cestama, jer jedan kraj nudi puno prianjanja, a drugi nimalo.
Jedna od najustrajnijih zabluda je da zimske gume nisu potrebne ako nema snijega. Zimske gume nisu samo namijenjene snijegu (koji pada oko 0 C), već svim uvjetima vožnje u kojima je temperatura niža od 7 stepeni. Osim svladavanja bijelih pahulja, zimske gume služe sigurnoj vožnji po bljuzgom, poledicom, sluzi ili crnim ledom prekrivenim cestama.
Guma stari, pa se ne može reći, dok ima dubinu šare, dobro je. Karakteristike im nakon dvije godine padnu za gotovo 50 posto. Bez obzira na vizuelno stanje, performanse više nisu na nivou i valjalo bi ih mijenjati.
Istina je da automobili s pogonom na sva četiri točka lakše kreću na snijegu, jer ostvaruju bolji prijenos snage na podlogu. To samo znači da se može lakše zaletjeti, ali za kočenje je potrebna trakcija koju ljetne gume na snijegu i hladnom asfaltu ne mogu ostvariti.
Ovakvo vozilo ima dvostruko više pogonskih vratila, barem jedan diferencijal više, kardansko vratilo… To sve čini gomilu rotirajućih i neovješenih masa. Subjektivni dojam i ono što pokazuju ispitivanja su dvije različite stvari. Ako se ne govori o sportskim automobilima, s pogonom na četiri točka imaju duži put zaustavljanja.
VREMENSKA PROGNOZA
ODRŽAN ŽRIJEB U NIONU