Na prošlogodišnjim ljetnim testnim vožnjama čitave game Audijeve Q porodice, dakle SUV i crossover vozila, od najmanjeg Q2, pa do velikana Q7 i u najsnažnijoj top izvedbi SQ7 s 4,0 V8 dizelskim motorom s nestvarnih 421 KS, može se uočiti da Audi Q3 (predstavljen 2011., redizajniran 2015.) ipak vidljivo zaostaje za svojom Audi SUV braćom koji su svi odreda s novim generacijama predstavljeni recentnije i tehnički, a posebno multimedijski su bili mnogo napredniji. Posebno se to moglo uočiti u unutrašnjosti vozila, gdje je Q3 imao još uvijek stari multimedijski sistem.
A u to su vrijeme Audijevi stručnjaci punom parom radili i dovršavali drugu generaciju njemačkog kompaktnog SUV-a koji je sada predstavljen, a na tržište stiže krajem godine.
Napokon virtualni kokpit
Audi je u modelskoj ofenzivi i nove automobile predstavljaju kao na pokretnoj traci, a novi Q3 se prema prvim fotografijama čini kao blagi dizajnerski zaokret u odnosu na ostale modele koji su donedavno imali podosta sličan generički dizajn.Novi Q3 je agresivniji i definitivno upečatljiviji, istina Singleframe maska je tu, ali i mnogi detalji s nedavno predstavljene nove SUV perjanice Q8. Novi model ima i značajno veće dimenzije pa izgleda markantnije, a nudi i više prostora u unutrašnjosti. Duži je za 10 cm i s ukupno 448,5 cm sada je veći od najznačajnije konkurencije – BMW X1 i Mercedesa GLA.
Za prostranost u unutrašnjosti još je značajnije povećanje međuosovinskog razmaka od 7,7 cm, dok prtljažnik sada prima od 530 do čak 675 litara. Prostranost ovisi o položaju uzdužno pomične stražnje klupe pa se može birati više mjesta za putnike ili prtljagu. Unutrašnjost je tipično audijevski sportski i jednostavno riješena uz vidljivu dozu luksuza i kvalitete materijala. Kao noviji Audiji sada i Q3 ima 10,25” ili opcijski 12,3-inčnu digitalnu virtualnu instrumentnu ploču i centralni 8,8” ili opcijski 10,1-inčni zaslon multimedije visoke razlučivosti. Dakako, Apple Car Play i Android Auto su serijski, kao i četiri USB utora.
Bogata sigurnosna oprema
Dugačak je i popis sigurnosne opreme, od adaptivnog tempomata s održavanjem u prometnom traku, Audi pre sense sistema koji prepoznaje kritične situacije s pješacima, biciklistima ili drugim vozilima, kao i sistema pomoći pri parkiranju. Bit će dostupan i Audijev sustav dinamičkog odabira upravljanja sa šest modova vožnje.
Bit će u početku dostupan uz pet 4-cilindričnih agregata – tri TFSI turbobenzinca i dva TDI dizelska motora, svi su opremljeni filtrom čestica. Početni motor je 1,5-litreni TFSI sa 150 KS i 250 Nm okretnog momenta koji dolazi uz 6-brzinski ručni ili 7-brzinski S-tronic automatik uz prednji pogon. Slijedi 2,0 TFSI sa 190 KS i 320 Nm ili 230 KS i 350 Nm, oba su upareni sa 7-brzinski S-Tronicom te quattro pogonom na sve točkove. Početni dizelaš je 2,0 TDI sa 150 KS i 340 Nm, dok snažniji 2,0 TDI razvija 190 KS. Premijera se očekuje na salonu u Parizu najesen, dok će u prodaju od novembra.