Facebook je platforma koja je prošla svoj vrhunac slave, pogotovo kod mlađih korisnika. Populacija na njemu sve je starija, redovno su na njemu tek boomeri, povremeno milenijalci, dok su pripadnici generacije Z skloniji TikToku – prevladavajuće je to mišljenje, koje je sada nagnalo Zakerbergovu (Zuckerberg) mrežu na osuvremenjivanje dizajna i zaokret u politici prikaza sadržaja.
Više videosadržaja
Na svojoj konferenciji Facebook IRL u Ostinu kompanija je stoga predstavila nadolazeći redizajn, nastao samo s jednim ciljem – privući natrag mlađe korisnike i omogućiti im povezivanje na nove načine.
S novim sučeljem, Facebook će se više orijentirati na video (kratke i vertikalne sadržaje, naravno), pa će oni imati potpuno izdvojen tab unutar sučelja. Tamo će se nalaziti isključivo Reelsi, koje platforma ionako već "gura" u klasičnoj izvedbi, a sadržaje će gledateljima preporučivati novi algoritmi, po svemu sudeći slični onima koji su proslavili TikTok.
Nadalje, bit će tu i zasebna kartica za lokalne sadržaje, u kojima će se na temelju geolokacije prikazivati kompilacija sadržaja iz lokalnih grupa, događaja, s tržnice (Marketplace) te ostale objave nastale u blizini korisnika. Bit će tu i kartica Explore, s preporučenim i zanimljivim sadržajima koje također odabere Facebookov algoritam, u kojoj će se nalaziti sadržaji svih vrsta, izvan mreže postojećih prijatelja svakog pojedinog korisnika. Prikaz će biti personaliziran, a mijenjat će se sukladno mnogim signalima o korisniku, kako bi mu ispunio trenutačne potrebe te zadovoljio interese.
Sve navedene kartice prikazivat će se u glavnom stupcu (Feedu) i među njima će se moći jednostavno "listati", uz postojeću "Home" karticu, koja je i trenutno prvo mjesto koje se otvara unutar aplikacije.
Grupe i Messenger
Nadogradnje će dobiti i po mnogima danas jedino korisno mjesto na Facebooku, grupe. Njih će biti lakše pretraživati i otkrivati uz pomoć AI algoritama. Sekcija za traženje partnera, Dating, po novome će dobiti mogućnost preporuke idealnog romantičnog partnera od strane prijatelja, tj. za svakog korisnika potencijalnu ljubav moći će tražiti do pet njegovih prijatelja.
Manje će nadogradnje dobiti i Messenger, gdje će se moći stvarati zajednice (Communities), odnosno grupni razgovori većeg broja sudionika, poput, primjerice, studenata istog fakulteta i slično.
Neke od navedenih promjena Facebook će već sada početi testirati na manjem broju korisnika i primarno na domaćem, američkom, tržištu, a o mogućem terminu globalnog lansiranja redizajna još nisu govorili.