Indija, nakon što su uspješno lansirali letjelicu na južni pol Mjeseca, nastavlja sa serijom tehnoloških eksperimenata, a posljednja u nizu je nedavno predstavljena nova podmornica, na čiji je dizajn ranije utjecao „OceanGateov“ “Titan”, plovilo je koje implodiralo u junu.
Prva ispitivanja početkom 2024. godine
„Matsia 6000“ se razvija u okviru napora Indije da se spusti na morsko dno i tu potraži plemenite metale.
Ministar nauke Indije Kiren Rijiju objavio je na svojim društvenim mrežama kako ova podmornica za sada izgleda.
Očekuje se da će podmornica proći kroz prva ispitivanja početkom 2024. godine. Na njoj se radi već dvije godine, a tokom tog vremena na dizajn je utjecao „OceanGateov“ „Titan“, podmornica koja je implodirala na putu do olupine „Titanika“ ranije ove godine. Svih pet putnika tada je izgubilo život.
Tokom procesa razvoja „Matsia 6000“ (što je riječ za „ribu“ na sanskritu), „OceanGate“ je izvršio određeni utjecaj, piše Unilad, ali su programeri i dizajneri vremenom uvidjeli šta žele da izbjegnu, a šta da oponašaju.
„Matsia“ je namijenjena za zaron do 6.000 metara dubine i predviđena je za tri osobe.
Obično će roniti 12 do 16 sati, iako će zalihe kisika u njoj biti osigurane za 96 sati.
Greške „OceanGatea“
Jedna od najvećih zamjerki u vezi sa „Titanom“ jeste da nije bila ni blizu ispunjenja sigurnosnih standarda, te da je njen trup bio načinjen od neodgovarajućih metala.
Suprotno tome, „Matsia“ je napravljena od titanija, baš zato što su stručnjaci željeli da izbjegnu grešku tvoraca „Titana“.
Dok je „OceanGate“ tvrdio da koristi „inovaciju“ u dizajnu svojih podmornica, biomedicinski inžinjer Rejčel Lens je rekla da umjesto toga radi stvari za koje je već dokazano da rade, prenosi N1.rs.
„Titan“ je uništen pritiskom oko 380 puta većim od pritiska na površini, dok „Matsia 6000“ ima za cilj da „preživi“ pri pritiscima od oko 600 puta većim od onog na površini.
Očekuje se da će „Matsia 6000“ početi da se testira u Bengalskom zaljevu sljedeće godine.