Travel trendovi koji će oblikovati luksuzna putovanja u ovoj godini otkrivaju top-destinacije i najpoželjnija iskustva koje putnici visoke platežne moći priželjkuju.
Virtuoso, globalna mreža putničkih agencija specijaliziranih za luksuzna putovanja i iskustva, proveo je istraživanje među svojim članovima u više od 50 zemalja i objavio izvještaj Virtuoso Luxe Report, koji je otkrio preferencije i želje putnika koje oblikuju sferu luksuznih putovanja u ovoj godini. Kako pandemija polako nestaje iz naših misli, kod onih putnika koji to mogu priuštiti, postoji jasna želja za doživjeti ona once-in-a-lifetime iskustva koja su se donedavno činila potpuno nedostižna.
Od top-destinacija, preko intimnih krstarenja do wellnessa, ovo su travel trendovi koji će oblikovati luksuzna putovanja u 2024. godini, a mogu vam poslužiti za inspiraciju pri planiranju vašeg idućeg odmora.
Top-destinacije
Od Toskane do obale Amalfi, izvještaj Virtuoso Luxe Report za 2024. pokazuje da Italija zauzima prvo mjesto u svim segmentima kad su u pitanju top odredišta za 2024. Slijede Francuska i Grčka, a podaci se odnose na putnike iz SAD i Ujedinjenog Kraljevstva, piše After5.hr.
Kada je riječ o destinacijama koje se ponovno vraćaju u fokus, Japan, jedna od posljednjih zemalja koja je otvorila granice nakon pandemije, nalazi se na samom vrhu, a Egipat, Šri Lanka, Maroko i Antarktik također su u porastu. Ovdje još treba dodati da krstarenja Bijelim kontinentom doživljavaju dramatičan uzlet, piše Elite Traveler.
Odmak od norme
- Iskusni putnici odstupaju od uobičajenih evropskih destinacija i odlučuju se za egzotične krajeve, vođeni željom da posjete mjesta o kojima su sanjali tokom pandemije ili čak ambicijom da budu “prvi” na određenoj destinaciji - objašnjava Misti Beles (Misty Belles), potpredsjednica za globalne odnose s javnošću u Virtuosu.
- Kulturno bogatstvo ovih destinacija osigurava jedinstvene i uzbudljive itinerare za one koji traže odmak od norme i nudi priču koju će po povratku ispričati prijateljima - dodaje Beles.
Izvještaj je također otkrio gradove koje se putnici nadaju posjetiti u 2024. Pariz, domaćin ovogodišnjih Olimpijskih igara, našao se na prvom mjestu, a Dubai, Njujork, London i Firenca su također vrlo popularni.
Wellness sadržaji
Nevjerovatnih 94 posto putnika u svoja putovanja uključuje wellness sadržaje, a 47 posto je spremno platiti od 5 do 10 hiljada dolara za ovaj segment po putovanju. Dok su tradicionalni spa tretmani i retreatovi usmjereni na prirodu među najtraženijim iskustvima, putnici visoke platežne moći pokazuju povećani interes za programe spavanja, kreativnu i izvedbenu umjetnost te održivi wellness.
Kad govorimo o top wellness destinacijama, Meksiko, SAD i Evropa su najpopularnija odredišta. Istraživanje je također istaknulo Tajland, Bali, Fidži, Island i Afriku kao destinacije u kojima je self-care u velikom porastu.
Foodie iskustva
Da je gastro ponuda jedna od glavnih stavki pri planiranju godišnjeg odmora, nije neko iznenađenje. Čak 70 posto Virtuoso savjetnika navelo je u izvještaju porast gastronomskog turizma. Posjete pivovari ili destileriji i isprobavanje street food ponude zauzimaju prva mjesta kad govorimo o omiljenim foodie iskustvima na putovanjima.
Italija, Francuska i Meksiko istaknule su se kao najpopularnije foodie destinacije, a slijede ih Portugal, Kopenhagen, Kolumbija i Hrvatska.
Intimna krstarenja
Pandemija je potaknula značajan pomak prema exclusive-use iskustvima, od biranja privatnih aviona umjesto first class letova do odabira luksuznih vila umjesto hotela s pet zvjezdica. Oni koji to mogu priuštiti tako se radije odlučuju za intimna putovanja na kojima će biti skriveni daleko od znatiželjnih očiju.
- Baš kao što je bio slučaj tijekom pandemije, putnici i dalje traže načine da umanje stres i uklone sve što bi potencijalno ometalo njihove planove - kaže Beles.
Privatni najam jahti je doživio dramatičan porast potražnje – izvještaj Luxe Report otkriva da su rezervacije u 2023. porasle za 79 posto u odnosu na 2019. godinu. Karibi, Hrvatska, Grčka i Sen Trope su među najtraženijim destinacijama. Ovo je istraživanje također otkrilo porast potražnje za intimnim riječnim krstarenjima, a popularne rute uključuju rijeke Dunav, Mekong i Nil.
Eco-friendly smještaj
Imućni putnici pokazuju sve veću svijest o utjecaju svojih putovanja na okoliš. Ovo istraživanje je pokazalo da 29 posto putnika iz UK želi minimizirati svoj ugljični otisak carbon offsetting inicijativama, a 82 posto putnika bira odlazak na destinacije s umjerenijim vremenskim uvjetima. Također, ti će putnici najvjerovatnije podržati očuvanje životinjskog svijeta i lokalne zajednice te birati eco-friendly smještaj.
Beles ističe Grčku, Maroko i Havaje kao destinacije koje su bile na prvom mjestu putnicima koji žele pomoći onima nedavno pogođenima katastrofom.
- Vidjeli smo kako klijenti poduzimaju konkretne radnje kako bi podržali ekonomije takvih destinacija, uključujući davanje donacija za pomoć stanovništvu, podršku lokalnim kompanijama, prisustvovanje provjerenim eventima za prikupljanje sredstava i učestvovanje u volontiranju - kaže Beles.
Kako bi izbjegli gužve i smanjili masovni turizam, u izvještaju je također utvrđeno da putnici sve češće putuju izvan sezone.