Ovih dana je završen upis i u maglajskim srednjim školama, Gimnaziji „Edhem Mulabdić“ i Mješovitoj srednjoj školi (MSŠ). Od planiranih 176 učenika, u obje škole upisalo se njih 149 i to u Gimnaziju 38, a u MSŠ 111 učenika. U Gimnaziji su zadovoljni brojem upisanih učenika.
Realan broj
- Planom je bio predviđen upis 44, a mi smo upisali 38 učenika, odnosno dva odjeljenja. Ovo je realan broj, kada se uzme u obzir činjenica da je djece sve manje - rekla nam je Amela Hidić, direktorica Gimnazije.
Ermin Tanković, direktor MSŠ-a, naglašava da je u ovoj obrazovnoj ustanovi upisan 21 učenik manje u odnosu na plan. Ono što raduje jeste zanimanje učenika za stručna zvanja, odnosno škole u trogodišnjem trajanju.
- Za zanimanje zavarivača prijavilo se 26 učenika, a primljeno je njih 16. Učenici su pokazali interesiranje i za frizersku školu. Prijavilo ih se 18, a 11 smo upisali. Upisali smo i po 11 bravara i elektromehaničara, šest krojača i sedam elektroenergetičara - kaže Tanković.
Manje je interesiranje bilo za četverogodišnje tehničke škole, osim elektrotehničke škole, gdje su upisana planom predviđena 22 učenika.
- Međutim, upisali smo samo osam hemijskih tehničara, šest ekonomskih tehničara, devet mašinskih i osam tehničara drumskog saobraćaja. Planom su predviđena dva kombinirana odjeljenja. Ali, imamo 15 i 17 učenika od predviđena 22. Obavijestili smo Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK o rezultatima upisa i od njih zatražili saglasnost za odjeljenja koja su ispod pedagoških standarda – kaže Tanković.
Stav Ministarstva
Naglašava da od ministarstva zavisi šta će odobriti, hoće li imati razumijevanja za manji broj upisanih učenika.
Odlazak u inozemstvo
Ove godine deveti razred završilo je 180 učenika u tri osnovne škole. Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK dalo je saglasnost za upis 176, a upisalo se 149 učenika u dvije srednje škole. Upisano je tridesetak učenika manje. Učenici su zainteresirani za nastavak školovanja u medresama, Medicinskoj školi, a i odlazak cijelih porodica u inozemstvo razlog je manjeg broja upisanih učenika.