Naida Hota-Muminović, ministrica za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, pojasnila je za “Avaz” promjene koje su napravljene u kurikularnoj reformi u KS.
SARAJEVO
Kurikularna reforma stavlja naglasak na generičke vještine i temeljne kompetencije, posebno na metodu „učiti kako učiti”
Hota-Muminović: Osavremenjivanje nastave. Avaz
Naida Hota-Muminović, ministrica za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, pojasnila je za “Avaz” promjene koje su napravljene u kurikularnoj reformi u KS.
U KS su u aprilu predstavljena 22 predmetna kurikuluma. Prijedlozi novih kurikuluma izrađeni su na jedinstvenoj metodologiji, koja nudi novi pristup podučavanju i učenju.
Kako kaže ministrica, reforma je proizašla iz želje za osavremenjivanjem nastave i potrebe da se pomogne učenicima kako bi u potpunosti razvili svoj potencijal, uspješno pratili savremene tokove, iskoristili prednosti digitalnog doba.
- Naravno da nam se dodatni alarm upalio objavom rezultata PISA i TIMS istraživanja, koja su pokazala da su naši učenici funkcionalno nepismeni i da nemaju razvijeno kritičko mišljenje. Kurikularna reforma stavlja naglasak na generičke vještine i temeljne kompetencije, posebno na metodu „učiti kako učiti” i rješavanje problema - pojasnila je Hota-Muminović.
Predmetne kurikulume pisali su nastavnici KS koji su prošli dodatnu edukaciju i dobili odgovarajuću podršku, ali prvenstveno su ih pisali na osnovu svojih i iskustava kolega.
Ova reforma nastavnicima daje jasne smjernice koje metode i oblike rada, u skladu s napretkom učenika, trebaju primijeniti da bi ostvarili očekivane ishode učenja i na koji način ih provjeriti.
- To su, zapravo, ishodi učenja koji jasno definiraju šta će učenik znati, razumjeti, moći napraviti, demonstrirati, opisati u okviru jednog nastavnog predmeta kroz godine ili godinu učenja. Ovako organizirana nastava razvija kompetencije koje je učenik stekao učenjem i dokazao nakon postupka učenja - istakla je ministrica.
Također, nastavnici će u okviru svojih škola biti u prilici organizirati zajedničke časove i podučavati učenike.
U VEČERNJIM SASTIMA
RAZLIČITI AFINITETI
ODREĐENO MU ZADRŽAVANJE