Probni pilon dug 74 metra zabijen je danas u podmorje na gradilištu Pelješkog mosta.
Taj je građevinski zahvat bitan za temeljenje mosta obavljen mehanizacijom kineskog izvođača ''China Road and Bridge Corporation''.
Predstavnik ''Hrvatskih cesta'' za realizaciju ugovora o izgradnji Pelješkog mosta Jeroslav Šegedin, objasnio je kako je svrha zabijanja pilona u stupno mjesto broj 4 da izvođač dokaže projektom traženi kvalitet i tehnologiju izvođenja radova.
- Usto, želimo vidjeti koliko je dinamika radova u skladu s dinamičkim planom izvođača. Znat ćemo jesu li potrebne preinake ili je sve skladno s tehnologijom kojom raspolažu. Za sada smo zadovoljni, posebno kvalitetom izvedbe pilona koji su na putu iz Kine za gradilište. Njih 26 stiže, a još 20 čeka ukrcaj - rekao je Šegedin.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić zaključio je kako, prema onom što je na gradilištu vidio, izvođač ima znanje i iskustvo za uspješnu realizaciju projekta u rokovima i prema odredbama ugovora.
- Za nas je ovo iznimno bitan projekt - naglasio je Dobroslavić, koji smatra da će cjelokupni projekt povezivanja juga Hrvatske biti izvršen u zadanom roku, do 2022. godine.
- Raspisan je konkurs za pristupne ceste, a očekuje se konkurs za zaobilaznicu Stona. Očekujem i da će se, po nacionalnoj prometnoj strategiji, autocesta od čvorišta Metković produžiti do Osojnika u Dubrovniku, gdje izlazi iz Hrvatske i uz sufinansiranje iz EU ide prema Crnoj Gori, Albaniji i Grčkoj. Potrebna je i brza cesta do Osojnika, kao i pelješka cesta do trajektne luke Perna i zaobilaznice Orebića - rekao je Dobroslavić.
Brod s 26 pilona na gradilište bi iz Kine trebao stići 16. januara.
Ugovor za izgradnju mosta kopno - Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (preko 527 miliona eura), potpisan je 23. aprila između predstavnika ''Hrvatskih cesta'' (HC) i kineskog konzorcija ''China Road and Bridge Corporation'', a 85 posto prihvatljivih troškova finansira se iz EU sredstava.
Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.
Rok za podnošenje ponuda na javnom nadmetanju za izgradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže - Prapratno i Prapratno - Doli je 21. januara. Ukupna dužina pristupnih cesta Pelješkom mostu iznosi 30 kilometara, a na stonsku obilaznicu se odnosi 18 kilometara.