Predstava „Ljubavnice“ bit će premijerno izvedena u Kamernom teatru 55 11. decembra. Nastala je prema djelu nobelovke Elfriede Jelinek, a režiju potpisuje Jovana Tomić.
Ovaj emotivni i intelektualni izazov, koji istražuje kompleksne teme ljubavi, moći i identiteta, donosi duboko angažiranu izvedbu, a Tomić je za „Dnevni avaz“ kazala da je najviše privuklo to što je roman duhovit, pored toga što priča vrlo važnu temu.
Kapitalizam i novac
- Privukao me humor i zapravo forma tog romana koja je izazovna za postavljanje na scenu, jer je tekst hermetičan, u narativu je, a dinamika pričanja priče je naizmjenična, o tri djevojke i njihovim sudbinama. Te tri djevojke su važne zato što dolaze iz tri različita društvena miljea. Jedna je sa sela, druga iz grada, treća je iz više srednje klase. Generalno gledanje na problem patrijarhata u ovom romanu je iz perspektive kapitalizma i novca, i koliko je ta sprega jaka i utječe na živote svih, posebno žena – kazala je Tomić.
Tekst je zaintrigirao jer ne nudi nikakva rješenja, a jasna je poruka problema.
- Znamo da je kapitalizam problem, da smo izrabljivani u tom sistemu rada, da su žene, iako se dešavaju neke minimalne promjene, daleko od ravnopravnosti kojoj težimo. Svi znamo šta treba da se uradi, ali taj sistem je toliko jak da je teško naći rješenje. Kad bismo znali rješenje, ne bismo bili u pozorištu, nego bismo spašavali svijet. Tako da naš cilj nije da dajemo odgovore – poručila je Tomić.
Potrošačko društvo
Muzika Vladimira Pejkovića je važan element u predstavi, a za Tomić taj dio procesa je bio jako zanimljiv.
- Muzika ide iz potpune kontre u odnosu na sadržaj. U tekstu postoji informacija da svi likovi sanjaju o plaži i moru, a dio tog mora i odmora, kao malog raja, jeste Italija. To je zapravo paradigmatično za kapitalizam, jer u tom sistemu mi dobijamo tih deset dana odmora, predaha, koji apsolutno nisu dovoljni, ali to je idealizacija potrošačkog društva – naglasila je Tomić.
Zbog tih informacija u tekstu da se godišnji odmor zamišlja u Italiji, odlučili su da cijelu muziku postave u kontekstu italijanskih šlagera.