Bosansko narodno pozorište Zenica (BNP) predstavit će se na 22. festivalu bosanskohercegovačke drame pozorišnim komadom "Sve to je iz kuće", koji po tekstu autorice Emine Omerović režira Ajla Bešić. Premijerna izvedba ove predstave najavljena je za 23. maj na Velikoj sceni BNP-a.
Mladoj redateljki Ajli Bešić (23 godine), koja je krajem januara ove godine diplomirala u klasi profesora Srđana Vuletića, ovo će biti i prvi profesionalni angažman nakon završetka studija režije na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu.
Bešić je diplomirala predstavom "Ahasver", koju je 23. januara prezentirala na sceni Sarajevskog ratnog teatra (SARTR).
- Poziv za režiranje predstave u BNP-u došao je nekih mjesec dana nakon moje diplomske predstave. Bilo je nevjerovatno, jer već tada počinju pitanja: Šta dalje, šta sada raditi? Završila sam fakultet… Ali, eto imala sam tu neku ludu sreću da su direktor Miroljub Mijatović i umjetnička rukovoditeljica BNP-a Lajla Kaikčija odlučili da me pozovu i da je Emina bila za to da režiram njen tekst - kazala je u razgovoru za Fenu ova 23- godišnja Kakanjka, napominjući da je saradnju sa zeničkim pozorištem pokušala ostvariti i prije godinu dana.
Željela je, ističe, da svoju i diplomsku predstavu radi upravo u BNP-u, ali se tada nisu terminski mogli uklopiti za realizaciju njene ideje.
- Oni su tada i saznali da ja uopšte i postojim te da ću diplomirati. Tako, kada sam završila, pozvali su me i ponudili saradnju. To je bilo super, jer je jako bitno dati mladima priliku, zato što i nemamo drugi način da nastavimo učiti. U stvari, ono što naučimo na Akademiji dovoljno je tek za neki početak, ali je svakako potrebno da radimo što više. Kroz iskustvo se najviše uči i treba da se nastavi sa ovakvom praksom te da se zovu moje mlade kolege i kolegice, jer nam je stvarno potrebno. Jako sam zahvalna na prilici da radim u Zenici - podvukla je.
U protekle skoro tri sedmice rada na predstavi dobila je priliku i da iz "drugog ugla" upozna zeničke glumce, ali i druge članove ansambla. Glumačku ekipu ove predstave čine Adna Kaknjo, Anđela Ilić i Adem Smailhodžić.
- Uvjerila sam se u nešto što su mi svi govorili za BNP, a to je da imaju super ekipu i super ansambl. Stvarno sam to i uvidjela kada sam počela da radim - vrijedni su, ništa ne odbijaju i sve su spremni da probaju. Lijepo sarađujemo, moram priznati. Nekako mi je i najvažnije da jedni drugima ne pravimo "probleme". Sve možemo da se dogovorimo - smatra Bešić.
Tekst autorice Emine Omerović, napominje, govori o dvije porodice i o odnosima u porodici - nedostatku komunikacije, međuvršnjačkom nasilju, religiji, odnosu društva prema drugima i drugačijima…
- Ono na što smo se fokusirali je nedostatak komunikacije unutar porodice. Likovi u drami su samohrana majka, samohrani otac i njegova petnaestogodišnja kćerka. Od samog početka bio mi je zanimljiv lik djevojčice, koja je u tim godinama kada se dešavaju razne stvari u školi i kući. Kako se ona, u stvari, bori sa svim tim te koliko je njoj potrebna komunikacija s roditeljima, ali i s društvom - kaže Bešić.
Još su, kaže, u "fazi improvizacija i istraživanja" pa ne može govoriti o finalnom produktu, ali podvlači da svakako ima "neku svoju zamisao kako to sve treba da izgleda". Dramaturgiju radi Nedžma Čizmo, scenografiju Miran Kuduzović, kostimografiju Amina Musić te muziku Rijad Kaniža.
- Dok se ne ujedine svi ti elementi ne mogu govoriti o finalnom produktu, jer uvijek koliko god da zamišljamo jedno, uvijek se desi nešto možda bolje te što na kraju i bude na sceni. Tako da smo trenutno u fazi istraživanja, ali s obzirom na to da imamo tako dobru komunikaciju, mislim da ne bi trebalo biti nikakvih problema - uvjerena je Bešić.
Činjenica da je mlada redateljka i da će sa svojom predstavom zenički BNP predstavljati na Festivalu bh. drame te da će njen rad ocjenjivati međunarodni žiri, zatim žiri publike i medija, za nju je, ističe, "bez sumnje super prilika, ali sa jedne strane i pritisak".
- Trudim se da ne razmišljam o tome, da samo radim onako kako osjećam pa vjerujem da će na taj način i rezultat biti najbolji mogući - kaže Bešić.
U pripremi za početak rada, dodaje, razgovarala je i sa autoricom teksta, od koje je dobila saglasnost da radi na svoj način. Omerović je, kaže, najavila dolaske i na probe pa će tada razgovarati i o nekim intervencijama u samom tekstu kako bi ga prilagodili predstavi koju u konačnici žele producirati.