Konceptualna umjetnica Nora Lefa, porijeklom iz Sarajeva, a s adresom u Atini, ovih dana boravi u bh. prijestonici zbog dva događaja - promocije svoje knjige „Opet Sarajevo“ te izložbe „Svadba“, koju je postavila u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine.
Samo za „Avaz“ ova osebujna kreativka pričala je o svojoj umjetnosti, životu u Grčkoj, ali i Sarajevu, gradu kojem se uvijek iznova rado vraća.
Likovi iz fantazije
- Projekt „Svadba“ se igra granicama, i to radosti i tuge, te gnjeva i smijeha. Svadba je, ali muzike nema, čuješ orkestar, ali pjesme nema, instrumenti su zastali na štimovanju. Vizualiziraju se likovi iz fantazije, nevjeste su napravljene od grana i krošnji grada. Radi se o vjenčanjima koja se nisu desila, o vjenčanjima koja su se desila, ali nešto ne štima, o nekadašnjim nevjestama kojima se nije dalo, ali i onima koje se nalaze u svijetu gdje su trenutno ratovi.
Promovirali ste prije nekoliko dana i knjigu „Opet Sarajevo“.
- Knjiga govori o prisutnosti svih stvarnosti grada, i onih vidljivih i onih nevidljivih. To je jedna reprezentacija stvarnosti. Jedna lična priča u kojoj se mogu naći i drugi građani grada. A grad su ljudi, kao što kaže knjiga. Nije bilo ideje, jednostavno su krenuli ti moji ponovni sastanci s gradom, zaron u grad, sastavljanje slomljene puzzle koja se lakše sastavlja putem projekata. I na kraju, tih osam odlomaka postalo je jedna priča, poslala sam izdavaču „Plethrona Rinopoulos“, gdje su rekli da idem što prije, da je to sjajno. I, evo, sada je u Sarajevu, gdje joj je i mjesto.
Ambasador grada
Vrlo često dolazite u Sarajevo. Koliko Vam je važna ta veza?
- Biti vezan, znači da si nekako odvojen, ja sam sama odlomak grada, jedna njegova ćelija koja je, gdje god da se nalazi, ambasador grada.
Koji biste performans posebno izdvojili?
- Izdvojila bih performanse „Tramvajem kroz Sarajevo“ i „Ožiljci“. Oni su ostavili najdublji utisak i trag.