Cijene goriva u Bosni i Hercegovini minimalno su snižene u posljednje vrijeme uprkos velikom padu vrijednosti nafte na svjetskim tržištima.
Građani i stručnjaci slažu se da bi gorivo na našim pumpama moralo biti mnogo jeftinije. Tome u prilog govori i činjenica da su cijene u susjednim državama, poput Hrvatske, snižene u posljednje vrijeme u mnogo većem procentu.
Kad je riječ o BiH, zanimljivo je da su u pojedinim gradovima, poput Bijeljine, cijene goriva za čak 40 feninga niže nego u Sarajevu.
Ta razlika jasno ukazuje na to da bi naftaši mogli poslovati i sa mnogo nižim maržama i da trenutno ostvaruju ekstraprofit na štetu građana, ali i privrede.
S druge strane, primjetno je da se država ne sekira previše zbog skupog goriva i činjenice da cijene na našim pumpama ne prate kretanja na svjetskim berzama.
To je i razumljivo ako se zna da je država saučenik u ovim dešavanjima, jer na gorivu ubire ogroman novac na osnovu raznih akciza, ali i PDV-a, koji raste onako kako rastu cijene goriva.
Zbog toga je teško očekivati da država poduzme konkretnije korake u vezi sa snižavanjem cijena.
Kad je riječ o građanima, oni negoduju zbog povećanja cijena, ali ne pokazuju namjeru da poduzmu neke radikalnije korake, kao što je to slučaj u Francuskoj.
Tamošnji pokret “žuti prsluci” pokrenuo je masovne proteste širom države upravo zbog najavljenog povećanja cijena goriva. Iako su vlasti najprije ignorirale njihove zahtjeve, na kraju su ipak popustile i odstale od svojih namjera.
U Bosni i Hercegovini trenutno nema te sile koja bi natjerala naftaše da obore cijene. Zato se ne treba nadati da će se vlasnici pumpi ili državna vlast u narednom periodu smilovati i osjetnije oboriti cijene dizela i benzina.