To što je svjetska zajednica rezultat djelatnosti Srbije, odnosno srpske politike u cjelini na jednoj strani i hrvatske na drugoj priznala i za to kao opravdanje, imajući u vidu da čini ustupak zločinu, našla opravdanje u stavu koji, ustvari, nije ništa drugo do najobičnija floskula da je svaki mir, ma kako bio nepravedan, bolji nego stanje rata, što bi trebalo da opravda užasnu nepravdu koja je načinjena Bosni i Hercegovini kao međunarodno priznatoj državi i članici Ujedinjenih naroda i Bošnjacima kao najbrojnijem narodu te države, može biti opravdan samo brzim procesom reintegracije Bosne i Hercegovine kao države koja s istom snagom i pravom vlada na cijelom svom teritoriju osiguravajući jednakost u pravima i mogućnostima svih njenih stanovnika.
Genocidna aktivnost
Međutim, od takvog procesa nije bilo ništa, štaviše, aktivnost institucija međunarodne zajednice išla je u prilog razvoja djelovanja separatista koji su period od potpisivanja sporazuma u Dejtonu do danas iskoristili prvo da ekonomski potpuno onemoguće djelovanje pripadnika onih naroda koji ne spadaju u grupu vladajućih, odnosno Srba na teritoriju RS i Hrvata na bivšem teritoriju „Herceg-Bosne”.
Isto tako, uz potpunu nejednakost u pravu ekonomske aktivnosti i zapošljavanju razvijen je sistem kulturne i prosvjetne segregacije koji se najbolje odražava u oduzimanju prava Bošnjacima da upotrebljavaju čak i naziv svog jezika, a kamoli svoj jezik.
Najzad, vrši se neprestana eskamocija svakog pokušaja Bošnjaka da u normalnim procedurama parlamentarnog života i vladavine ishode bilo kakvu mogućnost djelovanja na odluke koje se tiču i njihovih života odnosno njihovih prava koja idu čak do prava na postojanje.
Ako se uzme u obzir da je na tom teritoriju izvršena sistematska promjena svih toponima i drugih znakova postojanja u ovom slučaju Bošnjaka i na teritoriju RS i bivše „Herceg-Bosne”, što predstavlja, ustvari, sastavni dio genocidne aktivnosti jer se time negira postojanje i brišu tragovi života pripadnika bošnjačkog naroda na tom teritoriju, kompletira se slika sadašnjeg stanja u BiH, čiji je očekivani politički efekt, ustvari, dovršavanje i ispunjenje ratnih ciljeva agresora, a to je pretvaranje teritorija koji su oružjem zaposjeli u zasebni državni teritorij koji kao takav onda stječe i mogućnost i pravo da se udružuje sa državama s kojima on to želi.
Jedino sredstvo koje je nama preostalo ako izuzmemo dugoočekivanu intervenciju u ove procese svjetske demokratske javnosti i zajednice jeste da mi kao nosioci ideje o jedinstvenoj bosanskoj državi, u njenim historijskim granicama koje su stabilne i vrijede gotovo dvije hiljade godina, učinimo sve što je moguće da ojačamo funkciju države koja je danas najslabija karika u sistemu vođenja javnih poslova i funkcioniranje državnog aparata uopće.
U Evropi postoje brojni primjeri gdje je upravo država koja je u početku bila slaba svojom aktivnošću uspjela da nadvlada regionalizme i separatizme i da stvori državu koja na jednak način i sa istom politikom i duhom vlada na cjelokupnom teritoriju i osigurava tom teritoriju vrlo brzi napredak.