Četiri članice Evropske unije i Njemačka su odlučile blokirati kontroverzni zakon kojem se protive proizvođači automobila, ali i političari.
Donošenje zakona Evropske unije o zabrani prodaje novih vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine smatralo se da je konačna stvar.
Skupi automobili
Ipak, čini se da nije tako, jer zakon bi s trebao smanjiti emisiju CO2 u atmosferu, ali njegovi kritičari tvrde da bi, s druge strane, potpuno promijenio ideju mobilnosti i vožnje automobila kakvu danas poznajemo.
Ionako (pre)skupi automobili postaju još skuplji pa su jednostavno nedostupni mnogim stanovnicima EU.
Sastanak za ratifikaciju zakonskog prijedloga u Evropskom vijeću bio je zakazan jučer i smatralo se da se radi o pukoj formalnosti, no on je otkazan i za sada još nije predložen novi datum.
Ovakav slučaj da se neke odluke blokiraju na samom kraju zakonodavnog procesa EU, još se nije dogodio, što govori o nivou otpora Njemačke i drugih članica EU ovoj ideji.
Politička svađa
Jedan od razloga za ovu blokadu je politička svađa među sve nestabilnijom njemačkom vladajućom koalicijom. Uprkos tome što je Njemačka isprva podržala dogovor na sastanku Vijeća u novembru, stranka FDP počela je sumnjati da će neobvezujuća klauzula, koja je uključena u zakon, biti dovoljna da se garantuje budućnost motora s unutrašnjim sagorijevanjem koji bi radili na CO2 neutralna sintetička E-goriva.
Zabrinuti da će ih njihovi desničarski protivnici, odnosno najjača njemačka stranka CDU, prikazati kao stranku koja je dopustila EU da uništi motor s unutrašnjim sagorijevanjem, simbol njemačkog inženjerskog umijeća, FDP-ovci su poduzeli akciju.
Ministar saobraćaja Njemačke Volker Vising (Wissing) najavio je da FDP neće podržati dogovor osim ako Evropska komisija u zakon ne uvrsti izuzetak za E-goriva.