Ilon Mask (Elon Musk) još nije završio kupovinu Twittera, ali najbogatiji čovjek na svijetu svakako ima razne ideje za potencijalne promjene na platformi. Njegov najnoviji prijedlog je naplatiti korporacijama i vladama da tvituju.
- Twitter će uvijek biti besplatan za obične korisnike, ali će doći možda do manje promjene u cijenama za komercijalne i državne korisnike - naveo je budući vlasnik Twittera.
Kao što je to često slučaj s Maskom, ovo nije konkretan plan: tip samo tvituje. Ali, to se uklupa u ono što smo ranije čuli o Maskovim idejama za platformu. Reuters je prošlog mjeseca objavio da je, kada je predlagao bankama o akviziciji, Mask je sugerirao da bi mogao da naplati medijskim kompanijama da citiraju ili embeduju tvitove.
U svakom slučaju logika je jednostavna: Twitter je trenutno besplatan, ljudi žele taj proizvod, pa zašto ga ne naplatiti?
Pa, iako ove ideje djeluju kao očigledne, dolaze sa mnogo potencijalnih problema. U slučaju naplaćivanja citiranja ili embedovanja tvitova, prvo ne bi bilo dobro za slobodu govoru koju Mask tako snažno propagira, a drugo bi uvelo čitav niz administrativnih glavobolja.
U poređenju s tim, natjerati vlade i korporacije da plaćaju tvitovanje je jednostavnije, ali je taj plan i dalje teško primjeniti. Na primjer, koliko velika kompanija mora da bude prije nego što joj naplatite korištenje Twittera? Vjerovatno ne želite da kompanija Coca-Cola plaća istu stopu kao lokalna pivara, na primjer. Ali ako ne, kako da razlikujete? Da li skalirate troškove na osnovu broja pratilaca (koji možda ne odražavaju veličinu kompanije), ili prihoda (za koji bi bila potrebna validacija) ili nečeg drugog?
Naplatite previše i otjerat ćete korisnike, naplatite premalo i neće utjecatina vaš prihod. I tako dalje. Ovo nisu nerješiva pitanja, ali nisu ni jednostavna.
U svakom slučaju, sve ovo su puke špekulacije: jednostavno ne znamo šta Mask planira da uradi sa Twitterom u ovom trenutku. Ali ovo je samo po sebi informativno, jer je sviranje po sluhu očigledno modus operandi najbogatijeg čovjeka na svijetu.