Globalne zalihe dizela se smanjuju jer se rafinerije bore da održe korak sa brzim oporavkom potražnje nakon pandemije, pogoršavajući akutnu globalnu nestašicu energije koja je već izazvala porast cijena plina, uglja i sirove nafte.
U vrijeme kada su globalne centralne banke zabrinute zbog stopa inflacije koje nisu viđene decenijama, nestašica dizela bi dodatno povećala troškove goriva i transporta i dodatno povećala pritisak na maloprodajne cijene, piše "Reuters".
Uvoz dizela iz SAD-a i Azije na koji se Evropa oslanja bio je ograničen posljednjih sedmica zbog veće domaće potrošnje za proizvodnju i gorivo za puteve.
Zalihe benzina, koje uključuju dizel i lož ulje, koje se drže u nezavisnom skladištu u evropskom području prerade i skladištenja Amsterdam-Roterdam-Antverpen (ARA) pale su prošle sedmice za 2,5%, pokazali su podaci nizozemske konsultantske kuće Insights Global.
Regionalne zalihe bile su na najnižem nivou za ovo doba godine od 2008. godine, prema podacima, dok su singapurske zalihe srednjih destilata na kopnu također pale na višegodišnji minimum od 8,21 milion barela.
- Čini se da se potražnja za dizelom poboljšava u (sjeverozapadnoj Evropi), ali niži kapaciteti prerade u poređenju sa pre-COVID-om i nizak nivo uvoza drže tržište pod teškim pritiskom - rekao je Lars van Vageningen (Wageningen) iz "Insights Globala".
Cijene dizela u sjeverozapadnoj Evropi dostigle su u ponedjeljak 114 dolara po barelu, što je najviše od septembra 2014. godine, dok su marže na naftu prošle sedmice dostigle dvogodišnji maksimum.
Analitičari Morgan Stanleya primjećuju da su cijene dizela dostigle oko 180 dolara po barelu 2008. godine, vođene "izuzetno skučenim" tržištem srednjih destilata, jer je nafta Brent porasla blizu 150 dolara po barelu.
Prošle sedmice, zimska oluja testirala je dostupnost goriva u SAD-u, dok su se neke kompanije spremale koristiti više destilata loživog ulja kako bi zadovoljile potražnju, dok Južna Koreja i Indija nisu bile u stanju da popune prazninu u opskrbi koju je ostavila nedavna kineska obuzdavanje izvoza rafiniranih proizvoda zbog sopstvene domaće potrebe. čitaj više
Oskudna ponuda je gurnula cijene azijskog dizela za referentni benzin od 10 ppm na najviši nivo od septembra 2014. godine.
Rafinerije generalno reaguju na visoke marže i niske zalihe povećanjem proizvodnje. Ali globalni kompleks za preradu nafte je pod pritiskom, a kapaciteti su pali po prvi put u 30 godina prošle godine jer su zatvaranja nadmašila nove dodatke, saopćila je prošlog mjeseca Međunarodna agencija za energiju.
Povećanje proizvodnje dizela bi također zahtijevalo brže od normalnih stopa prerade sirove nafte u rafinerijama, s opremom koja je konfigurirana tako da maksimizira prinose srednjeg destilata na račun lakih.
Umjesto toga, brojne rafinerije - posebno u SAD-u - još uvijek rade sa tvornicama ispod petogodišnjeg prosjeka kako bi se izbjeglo proizvodnju previše goriva za mlazne motore, gdje potražnja i dalje zaostaje za nivoima iz 2019., ostavljajući kompanije da se bore da identifikuju jasan način za obnavljanje zaliha dizela. zalihe u kratkom roku, navodi "Reuters".