Poslovanje avionskih kompanija već je nekoliko godina pod pritiskom, no pandemija koronavirusa ove je godine donijela dodatni teret. Iako je snažna državna finansijska podrška spriječila da u stečaju završe i neki od najvećih globalnih avionskih prijevoznika, poput njemačke Lufthanse, u idućim mjesecima može se očekivati val stečajeva u tom sektoru, ističu analitičari zračnog prijevoza za CNBC, prenosi Poslovni.hr.
Podaci firme za obradu podataka o turističkom sektoru Cirium pokazuju da su od januara ove godine u svijetu bankrot proglasila 43 komercijalna zračna prijevoznika. Za usporedbu, lani je propalo 46 avionskih kompanija, a 2018. njih 56. Veći prijevoznici teže preživljavaju. Naime, od 43 bankrotiranih, 20 je u floti imalo više od 10 aviona, dok je lani propalo 12 takvih kompanija, a 2018. njih 10.
- Bez vladine intervencije i podrške imali bismo masovne bankrote u prvih šest mjeseci ove krize. Umjesto toga, imali smo upravljivi broj stečajeva i vrlo malo potpunih gašenja - ističe Brendan Sobie, neovisni analitičar firme Sobie Aviation.
On ističe da je mnoštvo prijevoznika bilo u problemima još prije udara pandemije, ali da sada imaju “bolje šanse za preživljavanje” zbog vladine pomoći.