Njemački Volkswagen (VW) ove sedmice obustavlja proizvodnju posljednje verzije čuvenog modela bube (beetle) u svojoj fabrici u gradu Puebla u Meksiku.
To će označiti kraj puta za vozilo koje je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje 80-godišnje historije, tačnije od 1938. godine kada je prva buba sišla sa proizvodne linije, prenosi Tanjug.
Taj automobil bio je dio najmračnijeg perioda Njemačke i nikada ostvarenog nacističkog projekta. Bio je simbol poslijeratne ekonomske renesanse i rastućeg prosperiteta srednje klase, ali i primjer globalizacije, jer je prodavan svuda, postavši prepoznatljiv u cijelom svijetu.
Također je postao simbol kontrakulture 60-ih godina prošlog vijeka u Sjedinjenim Američkim Državama.
Ali povrh svega, buba ostaje orijentir u historiji dizajna, prepoznatljiv kao i flaša od Koka-kole.
Originalni dizajn - zaobljena forma sa sjedištima za četvoro ili petoro, skoro vertikalno vjetrobransko staklo i motor sa vazdušnim hlađenjem montiran pozadi - osmislio je austrijski inženjer Ferdinand Porsche, koji je angažiran da realizira projekat njemačkog diktatora Adolfa Hitlera i napravi 'narodni automobil' po uzoru na ford model t u Americi.
Masovna proizvodnja bube, koja u to vrijeme nosi službeni naziv KdF-vagen, otkazana je zbog Drugog svjetskog rata, a umjesto toga se u velikoj novoj fabrici istočno od Hanovera počelo sa proizvodnjom vojnih vozila, koristeći prisilne radnike iz cijele Evrope koji su radili pod mizernim uslovima.
Ipak, 1949. godine, Volkswagen ponovo postaje proizvođač civilnih automobila pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, a VW-ova fabrika je prenijeta u vlasništvo njemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas djelimično vlasnik kompanije.
Do 1955. godine proizvedena je milionita buba u Volfsburgu, a najvažnije strano tržište za taj model postale su SAD, gdje je 1968. godine prodato 563,52 hiljade primjeraka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.
Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine sa dolaskom novih modela, poput golfa. Ali buba nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine, što je duži period od onoga koliko se proizvodila u Njemačkoj.
Nova buba, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi golfa, stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora VW-A Ferdinanda Piecha, unuka Ferdinanda Porschea.
Posljednji primjerak iz završne serije od 5,96 hiljada automobila završiće u muzeju poslije ceremonije u Puebli sjutra, kada će biti obilježen kraj proizvodnje.