Dvije stvari iznenadit će vas ako provedete dan u Facebookovom sjedištu. Prva je ta da golemi kampus kompanije u kalifornijskom Menlo Parku nalikuje na veliko gradilište - kompanija neprestano raste.
Druga je da ćete od svih Facebookovih zaposlenika čuti istih šest riječi: "mi smo kompanija koju pokreće misija", piše Džejms Titkomb (James Titcomb) za "Telegraph". U nastavku pročitajte najbitnije dijelove njegovog komentara.- Riječ 'misija' najčešće se čuje u tri okruženja: vojnom, crkvenom te u Silicijskoj dolini. Sva tri sektora tu riječ koriste kako bi svoje zaposlenike i potrošače uvjerile da im cilj nije samo stvaranje profita.
Nedavna afera 'Cambridge Analytica' baca novo svijetlo na Facebookovu primjenu te riječi. Prema internom dopisu jednog od Facebookovih upravitelja, rast Facebooka je sam po sebi dobra stvar, bez obzira na njegove ružne posljedice.
Endrju Bosvort (Andrew Bosworth) u dopisu je napisao da je 'sav napor koji se ulaže u rast (Facebooka) opravdan'. 'To je ono što mi radimo. Spajamo ljude', zaključuje Bosvort dopis star dvije godine, koji je prošle sedmice procurio na portal Buzzfeed.
Bosvort je po objavljivanju dopisa negirao da je u njemu izrazio svoje lično mišljenje. Po tom pitanju se oglasio i stvoritelj Facebooka, Mark Zakerberg (Zuckerberg), te kazao kako se ni on lično s time ne slaže.
Međutim, za Facebookove kritičare, taj dopis jasan je dokaz Facebookovog mentaliteta "rasta pod svaku cijenu". Facebookovi zaposlenici poput misionara šire mantru o 'povezivanju ljudi'."
Zakerberg pokušava "popraviti" Facebook
-Stvarati otvoreniji i povezaniji svijet - glasila je donedavno Facebookova misija. Zakerberg je to prošle godine promijenio u 'davati ljudima moć da izgrade zajednicu i ujedine svijet'. Nije jasno je li se značenje bitno promijenilo, no to nije ni bitno. Slijeđenje te misije Facebookovim zaposlenicima zapisano je u DNK.
Glavni razlog Facebookovog postojanja doista jest omogućiti ljudima da se pronađu on-line i da dijele sadržaj. To ima svoje prednosti, no u novije vrijeme sve je više dokaza o tome da zbližavanje svijeta nije uvijek pozitivna stvar.
Ruska propaganda Facebookom se okoristila kako bi utjecala na ishod predsjedničkih izbora u SAD-u, dok je nedavni skandal s 'Cambridge Analyticom' otkrio da jedna kompanija ima nadzor nad ličnim podacima korisnika Facebooka, a to je veoma lako zloupotrijebiti.
Mark Zakerberg sada je na svojevrsnoj pokajničkoj turneji. Zakerberg i njegova desna ruka Šeril Sandberg (Sheryl) priznali su da je Facebook prekasno uvidio negativne strane bezgranične povezanosti te da je reakcija kompanije bila prespora.
Facebook je prošle srijede drastično ograničio količinu podataka koju je moguće prikupiti o korisnicima. U petak je najavljeno da će politički oglašivači i stranice s velikim brojem sljedbenika na Facebooku odsad morati prolaziti provjeru identiteta.
Promjena identiteta Facebooka?
Zakerberg je početkom godine obećao da će 'popraviti Facebook'. Njegov prioritet tako sada nije povezati ljude, već upravo suprotno: podignuti barijere kako bi se stalo na kraj pogrešnim vrstama komunikacije.Zakerberg vjerovatno neće uspjeti u svom naumu. Ovo možda jest najveća kriza u historiji Facebooka, no nikako nije prva. Tokom posljednjih nekoliko godina Facebook je stalno u središtu sporova oko privatnosti korisnika i neprikladnog materijala koji se širi tom društvenom mrežom.
Facebook se ni s jednim od tih izazova nije suočio direktno, već je svaki slučaj riješen uvođenjem polumjera kojima se pokušalo stati na kraj bivšim počiniteljima, ali ne i budućima.Skandali u Facebooku nastavljaju se nizati, zato što je jedini način "popravljanja" Facebooka - podizanje prepreka koje će ograničiti najgore aspekte ljudskog ponašanja - u potpunoj suprotnosti s Facebookovom misijom.
Dok god Facebooku na prvom mjestu bude povezivanje ljudi, postojat će i načini da se to zloupotrijebi. Facebook je moguće popraviti samo promjenom njegova identiteta, a Zakerberg to nije voljan učiniti", zaključuje Titkomb za "Telegraph".