Vrijednost dionica američkih prodajnih lanaca skočila je u utorak nakon što je Mastercard Inc saopćio da su kupci potrošili više od 800 milijardi dolara tokom praznične sezone, više nego ikada ranije, ohrabreni rastućim potrošačkim povjerenjem, većom zaposlenošću i ranijim popustima.
Sarah Kvinlan (Quinlan), čelnica odjela tržišne analize Mastercarda, objavila je tu cifru nakon što je analitički ogranak kompanije objavio svoj izvještaj o potrošnji SpendingPulse.
U izvještaju se navodi da su praznične prodaje u prodavnicama i online putem između 1. novembra i 24. decembra porasle za 4,9 posto, što predstavlja najbrže godišnje povećanje od 2011. godine. Mastercard, koji prati potrošnju kombinujući prodajne aktivnosti u svojim mrežama uplate s procjenama uplata u gotovini i drugim formama plaćanja, isključio je prodaju automobila iz svojih analiza.
Većina američkih prodajnih centara gubila je na vrijednosti dionica u ovoj godini zbog profita online prodavnica kao što je Amazon.com Inc. Tradicionalni akteri na tom tržištu također su pretrpili gubitke "zahvaljujući" velikim ulaganjima u njihove jeftinije online konkurente, prenose agencije.