Molson Coors BH (MCBH) očekuje da će ostvariti rekordnu godinu s volumenskim rezultatima koji premašuju dosadašnji rekordni volumen iz 2019. godine, a istovremeno bilježi i rast udjela na tržištu piva u Bosni i Hercegovini. Tako ukratko zvuči rezime godine na izmaku u Molson Coorsu BH o čemu smo razgovarali s Darijem Gavranom, direktorom Molson Coorsa za tržište Bosne i Hercegovine i Dianom Jokić, menadžericom za korporativne poslove za Hrvatsku i BiH.
Cijela pivska kategorija u Bosni i Hercegovini u 2024. godini bilježi rast, prije svega zahvaljujući povoljnim vremenskim uslovima s naglaskom na prvo polugodište, ali i kontinuiranim ulaganjima ključnih aktera na tržištu. Istovremeno na BiH tržištu kontinuirano raste i ponuda različitih pivskih brendova, kao i potreba za inovacijama, a sve popularnija ambalaža postaje limenka. Nakon izazovnih godina uslijed pandemije i inflacije, pivski sektor se stabilizirao, a potrošači se polako vraćaju konzumaciji brojnih pivskih brendova dostupnih na tržištu. Ipak, inflacija i promjene u navikama potrošača uticale su i na dinamiku tržišta, što u konačnici i same pivske kompanije potiče na dodatna ulaganja u inovacije i marketinške kampanje kako bi zadržale stare i privukle nove potrošače.
„Rezultati koje smo zabilježili u 2024. odraz su kontinuiranih ulaganja u tržište, proizvode i ljude. Kvaliteta naših proizvoda je na najvišem nivou, komercijalni budžeti povećavaju se iz godine u godinu, pa tako i naša ulaganja u samo tržište, a posebnu pažnju posvetili smo razvoju i osnaživanju naših zaposlenika“, rekao je Gavran komentirajući godišnje rezultate kompanije i istaknuo kako na njih, pored napora kompanije, utiče i kombinacija tržišnih, ekonomskih i brojnih drugih vanjskih faktora.
“Potrošnja koja raste, inovacije u proizvodnji i očuvanje tradicije, a samim time i kvalitete proizvoda važni su za rast cijelog sektora, ali i za dobar rezultat naše kompanije”, dodao je.
Brendovi koji inspiriraju i doprinose zajednici
Molson Coors BH bilježi izuzetne rezultate u segmentu core i premium brendova, gdje su ključni pokazatelji, poput vidljivosti, prepoznatljivosti, preferencija i zdravlja brenda, izuzetno visoki. Brendovi Ožujsko i Jelen, koji čine temelj ponude MCBH-a, ostvarili su značajan volumenski rast u odnosu na 2023. godinu i potvrdili svoju popularnost među potrošačima.
Core brendovi kompanije ove su godine imali i jake društveno odgovorne kampanje.
Jelen pivo predstavilo je tako kampanju „Svi za jedno, Jelen za sve“, posvećenu inkluziji i stvaranju društva bez prepreka, koja se provodi u saradnji s Organizacijom amputiraca UDAS RS. Središnji dio kampanje bio je video spot sniman širom Republike Srpske, koji uključuje osobe s invaliditetom kako bismo dodatno skrenuli pažnju na važnost stvaranja jednakih mogućnosti za sve članove zajednice.
„Ovom kampanjom željeli smo poslati poruku solidarnosti i zajedništva, istovremeno pružajući podršku onima kojima je to najpotrebnije. Jelen pivo je pokazalo da je aktivan partner u razvoju lokalne zajednice, a Molson Coors da je kompanija koja će koristiti svoju poziciju na tržištu da ostvari pozitivan uticaj“, komentirao je Gavran.
Jelen kampanja „Svi za jedno, Jelen za sve“ ostvarila je izvanredan uspjeh na No Limit festivalu kreativne komunikacije, i to u konkurenciji čak 120 prijavljenih radova, gdje je osvojila srebro u tri kategorije: Integrisane kampanje, Dobrobit društva i PR i korporativna reputacija.
No osim nagrade za Jelen kampanju, na istom festivalu je kampanja Ožujskog piva „Budi hrabar, budi zdrav“ osvojila zlatno priznanje u kategoriji No Limit Adriatic, a ista kampanja je nagrađena i na 11. Sarajevo Marketing Summitu u oktobru i to u kategoriji „Kampanje vrijedne pažnje“. Tu kampanju je Ožujsko pivo, također vodeći brend Molson Coorsa BH, pokrenulo u saradnji s Udruženjem oboljelih od raka prostate FBiH. Kampanja je omogućila besplatno PSA testiranje muškarcima starijim od 50 godina, kao i onima od 45 godina s porodičnom istorijom bolesti.
"Iskoristili smo snagu brenda kako bismo podigli svijest o važnosti redovnih zdravstvenih pregleda i ranog otkrivanja raka prostate, jednog od najčešćih oblika karcinoma kod muškaraca. I struka je prepoznala vrijednost ove inicijative dodijelivši nam prestižna priznanja", pojasnila je Diana Jokić i istaknula kako je više od 500 muškaraca učestvovalo u kampanji u periodu od maja do augusta ove godine i to u laboratorijima u Bihaću, Mostaru, Sarajevu, Tuzli i Zenici te su zahvaljujući Ožujskom pivu i kompaniji Molson Coors bez dodatnih troškova provjerili zdravlje prostate i, ako su nalazi to zahtijevali, poduzeli važne daljnje korake.
Kampanja je uključivala edukaciju putem digitalnih kanala i medija, a web platforma budihrabar.ba omogućila je jednostavnu prijavu za testiranje, koje je dostupno do kraja godine. Ovaj projekt dodatno je pozicionirao Ožujsko kao društveno odgovoran brend koji brine o zdravlju svojih potrošača.
„Naša misija je biti više od pivarske kompanije. I ovim putem pozivamo sve muškarce da se prijave na testiranje, ali i žene da poguraju svoje očeve, braću, sinove ili prijatelje da učine taj važan korak za svoje zdravlje“, naglasila je.
Uz odlične rezultate u core brendovima, MCBH bilježi i dvocifreni rast volumena u svojim ključnim Premium brendovima – Bavaria, Staropramen, Stella Artois, Beck's, Corona, Leffe, Hoegaarden, Blue Moon – nudeći potrošačima najširi portfelj premium brendova na bosanskohercegovačkom tržištu.
Osim u rad na razvoju brendova, zaposlenici MCBH su aktivno uključeni i u društveno odgovorne aktivnosti kompanije. Jedna od takvih aktivnosti bila je i volonterska akcija čišćenja obale rijeke Vrbas, organizirana u suradnji s Ronilačkim klubom Buk. Ova akcija još je jedna od brojnih inicijativa kojima kompanija nastoji ostaviti pozitivan trag u lokalnoj zajednici.
„Akcija čišćenja obale okupila je brojne volontere, među kojima i članove Super volontera, internog kluba volontera Molson Coorsa BH, koji su zajedničkim trudom prikupili više od 500 kilograma krupnog otpada i tonu sitnog smeća. Istovremeno, ova inicijativa bila je prilika za druženje i jačanje timskog duha“, komentirala je menadžerica za korporativne poslove za Hrvatsku i BiH i istaknula kako ih takav rezultat, kojim se poduzmu konkretni koraci za poboljšanje društva ili prirode, posebno vesele.
“Ne želimo biti kompanija koja će samo ukazivati na važnost određenih tema, želimo biti aktivni i poduzimati konkretne korake kojima ostavljamo trag u društvu, kojima zaista čuvamo prirodu, podižemo svijest o važnim temama i pomažemo onima kojima je pomoć zaista potrebna”, dodala je.
U nizu projekata kojima Molson Coors BH nastoji dati doprinos sredini u kojoj posluje ističe se i „Razmisli – Ako piješ, ne vozi“, kampanja odgovornog konzumiranja alkohola koja je prošle godine realizirana kroz serijal testimonijala i edukativnih poruka u bosanskohercegovačkim medijima, a u istom je obliku nastavljena i ove godine. Kampanja je lani putem svjedočanstava članova Udruženja žrtava saobraćajnih nezgoda "Step" i stručnih medicinskih savjeta podigla svijest o opasnostima vožnje pod utjecajem alkohola, a ove godine će oni koji inače prvi dođu na mjesto nesreće: policajac, vatrogasac i doktor ispričati svoja iskustva.
Osim toga, kompanija Molson Coors BH je donacijom podržala udruženje Pomozi.ba kako bi pomogli stradalima u poplavama u Središnjoj Bosni.