USPJESI

Nove generacije, novi dizajn: Studenti osmislili moderne etikete Sarajevskog kiseljaka

Zorana Urumović, Andrea Aleksić, Elma Nukić i Sergej Mačar postali su prvi studenti grafičkog dizajna u 130 godina dugoj historiji Sarajevskog kiseljaka koji su dobili priliku da se njihovi radovi nađu na nečem tako važnom

Mladi pokazali znanje. Agencija

M. D. A.

25.8.2022

Studente Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu i Akademije umjetnosti u Banjoj Luci spojio je jedinstveni konkurs za izradu najboljih dizajnerskih rješenja za etiketu jednog od najpoznatijih bh. brendova.

Zorana Urumović, Andrea Aleksić, Elma Nukić i Sergej Mačar postali su prvi studenti grafičkog dizajna u 130 godina dugoj historiji Sarajevskog kiseljaka koji su dobili priliku da se njihovi radovi nađu na nečem tako važnom i reprezentativnom za jedan brend kao što su etikete.

Radovi koje su dizajnirali ovim mladi umjetnici krase limitiranu ediciju staklenih boca Sarajevskog kiseljaka, a dio prihoda od prodaje namijenjen je za nabavku opreme za rad na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu i Akademiji umjetnosti u Banjoj Luci.


Kreativna borba

Studenti ovih obrazovnih ustanova učestvovali su i pobijedili u jedinstvenom projektu sa zajedničkim ciljem da ovom brendu s tradicijom dužom od 130 godina podare pečat modernog, mladalačkog dizajna. Kako „pomiriti“ prošlost i savremeno doba, hoće li moj rad biti dovoljno dobar, koju poruku trebam poslati da je prihvati moja, a poštuju starije generacije? Ovo su samo neka od pitanja koja su ih pratila od prvog čitanja briefa do konačnog proizvoda. Kreativna borba se vodila unutar svakog od njih, ali i između njih.

Vjetar u leđa i glavni korektiv bili su im mentori, profesori grafičkog dizajna Jelena Grubor i Bojan Hadžihalilović. Konkurs je rezultirao brojnim izvanrednim rješenjima te pokazao da na bh. scenu grafičkog dizajna stižu neke nove generacije s velikim kreativnim potencijalom.

I konačno, među 37 prijavljenih radovi Zorane, Andree, Elme i Sergeja ocijenjeni su kao najbolji. Pobjednici su ponosni, presretni, uzbuđeni, zahvalni, zadovoljni sobom i sve ono što bi mladi ljudi i trebali biti kada im se pruži podrška i prilika da pokažu šta znaju.

- Ovo je bila jedinstvena šansa da izrazimo kreativnost, da se spoje studenti iz Banje Luke i Sarajeva, kao i da učinimo nešto značajno za nas i naše akademije. Tokom stvaralačkog procesa svi smo pokušali doći na ideju koja će biti “wow”. Prednost je što smo mladi i što brend vidimo na drugačiji način. Moj rad simbolizira ljeto i vodu u nekom mladalačkom obliku. Neizmjerno me raduje što će ga moći vidjeti zaista široka publika. Voljela bih da mladi umjetnici imaju više ovakvih šansi da se predstave tržištu - kazala je Zorana Urumović, studentica grafičkog dizajna na Akademiji umjetnosti Banja Luka.


Estetika i poruka

Andrea Aleksić, Zoranina kolegica s Akademije, trudila se da njena etiketa izgleda što slobodnije, neposrednije i jedinstveno, baš kakvi su mladi ljudi danas.

- Živimo u nekom posve novom, drugačijem svijetu s kojim odrasli svojevremeno nisu imali dodira. Dosta toga nam je pristupačnije za učenje, svestrani smo, pogotovo studenti akademija umjetnosti. Svi smo na svoj način posebni, imamo svoj stil i mislim da je to vrlo bitno za tržište jer svijet ostaje na mladima. Moj izbor tipografije na etiketi bio je savršen da pokažem sve to. Osim estetskog dijela, veliku pažnju sam poklonila poruci koju šaljem. Želja mi je bila osvijestiti moju generaciju o bitnosti očuvanja prirode, stoga na mojoj etiketi piše “Recikliraj me”, što se uklapa u cijeli koncept staklene, povratne ambalaže za koju smo radili dizajn. Cijelo ovo iskustvo mi je mnogo značajno, jer smo zahvaljujući njemu mogli vidjeti šta nas to čeka u poslovnom svijetu - istakla je Andrea.


Njihove etikete krase Sarajevski kiseljak. Agencija

Jedno od četiri najbolja rješenja etikete ponudio je Sergej Mačar, student četvrte godine grafičkog dizajna na sarajevskoj Akademiji likovnih umjetnosti.

- Sam brief je bio vrlo izazovan. Ispred nas je bio u javnosti veoma poznat brend, prisutan svuda, klasičan i tradicionalan, koji na određeni način već dugo komunicira sa svim generacijama. Bilo je zanimljivo raditi na etiketama koje su, osim ekološkog elementa vezanog za povratnu ambalažu, imale i taj momenat vizuelne komunikacije s mladima. To je promijenilo i moju percepciju brenda, jer sam shvatio da je otvoren, da teži dodatnoj izgradnji i promjenama perspektive kada je riječ o komunikaciji s nekim novim generacijama. Vjerujem da iz saradnje kompanija i studenata umjetnosti uvijek može nastati nova, pa čak i revolucionarna ideja. Kad je riječ o etiketama, cilj mi je bio napraviti dizajn baziran na ilustrativnom pristupu, koji je deskriptivan, a istovremeno tretira samu grafiku na moderniji, svedeniji, minimalistički način, odnosno manir koji je kroz vizuelnu komunikaciju bliži mladima. Moja etiketa predstavlja mladu osobu koja drži flašu Sarajevskog kiseljaka dok se voda iz te flaše pretapa u rijeku. U suštini, htio sam prikazati povezanost mladih generacija s prirodom, te simbolično predstaviti njihovu osviještenost u očuvanju okoliša i bitnost reciklaže - kazao je Sergej.

Vizuelno rješenje Elme Nukić odražava duh mladih ljudi koji je pun ljubavi, spreman za nove izazove u modernim vremenima, ali ipak nastoji da očuva i tradicionalne vrijednosti. Studentica je četvrte godine ALU Sarajevo, a ovaj projekt je doživjela kao investiciju u obrazovanje, mlade i budućnost.

- Iako tokom studija imamo priliku da sarađujemo s kompanijama, vrlo često u drugi plan pada činjenica da na tim projektima rade mladi ljudi. Rijetke su prilike da se direktno cilja na promociju studenata i mladih umjetnika što je nama vrlo značajno, jer nam taj vid podrške daje određenu dozu sigurnosti, podiže samopouzdanje, vjeru u sebe i svoje sposobnosti. U ovom slučaju, zahvaljujući ukazanom povjerenju imam priliku da pokažem šta znam i da to bude itekako vidljivo - istakla je Elma.

Studentske etikete na stolovima miliona ljudi

- Ovakvi izazovi su jedan od ključnih momenata u razvoju naših studenata. Kada su dobili šansu da dizajniraju etiketu Sarajevskog kiseljaka, skakali su od sreće, jer je ovo najznačajnija prilika u njihovoj dosadašnjoj ranoj karijeri da naprave nešto, konkretno etiketu koja će biti prepoznata, odštampana i distribuirana na tržište. Milion ljudi će na stolu moći držati vodu s baš njihovom etiketom, i to za jedan „kraljevski“ brend kao što je Sarajevski kiseljak - istakao je Bojan Hadžihalilović, profesor na Akademiji likovnih umjetnosti Sarajevo.


Sjajna referenca za mlade dizajnere

- Prezadovoljni smo cijelim ovim projektom, jer je ovo win-win situacija, studenti su dobili etikete koje su plasirane na tržište, što je za njih sjajna referenca, Sarajevski kiseljak je dobio novi izgled boca, što sa sobom nosi i proširenje ciljne grupe, a katedre će kroz nastavak ovog projekta dobiti podršku u vidu opreme, što će sigurno doprinijeti unapređenju nastavnog procesa - kazala je Jelena Grubor, profesorica na banjalučkoj Akademiji umjetnosti.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.