TOP-INTERVJU

RJ Friedlander: Kompanija na čijem je čelu sarađuje s više od 30.000 hotela u 150 zemalja!

Prvih 20 godina karijere radio za velike kompanije u Americi, Aziji i Evropi

RJ Friedlander: Nisam pratio tradicionalni način života

Razgovarao: Mladen DAKIĆ

6.11.2018

RJ Friedlander stiže na Tourism Networking Forum u Sarajevo iz Španije. Govorit će o temi „Utjecaj online reputacije na poslovanje i savremeni marketinški trendovi u turizmu“. RJ Friedlander je poduzetnik, govornik i investitor koji dolazi iz Barcelone. Osnivač je i izvršni direktor ReviewProa, svjetskog lidera za guest intelligence u hotelskoj industriji. ReviewPro razvija sisteme i alate za istraživanje tržišta kroz online sadržaj koji stvaraju gosti i za upravljanje tim sadržajem.  

Od 2017. godine Friedlander je kompaniju na čijem je čelu i dalje prodao „Shiji grupaciji“ (Shenzhen Stock Exchange), jednoj od najvećih korporacija za ugostiteljsku tehnologiju na svijetu, koja je danas djelimično u vlasništvu „Alibabe“.

Friedlanderova kompanija sarađuje s više od 30.000 hotela u više od 150 zemalja širom svijeta te je dobila najprestižniju nagradu u online turističkoj industriji „Phocuswright Best Emerging Technology Innovation Award“. Friedlander je čest govornik na svjetskim konferencijama o turizmu te redovan predavač na seminarima Svjetske turističke organizacije.

Digitalni mediji

Zanimljivo - poduzetnik, govornik i investitor, tri u jedan. Možete li nam to ukratko opisati, u osnovnim crtama?

- Ne znam jesam li zanimljiv ili ne, ali definitivno nisam pratio tradicionalni način življenja. Studirao sam na tri kontinenta, putovao u više od 70 zemalja te živio i radio više od pola života izvan svoje zemlje. U digitalnim medijima počeo sam s radom 1995. i napravio svoju prvu investiciju 1999. Dok sam provodio prvih 20 godina karijere radeći za velike kompanije u Americi, Aziji i Evropi, uvijek sam znao da ću jednog dana biti poduzetnik. Međutim, moj poduzetnički početak nije bio do 2008., kada sam osnovao ReviewPro, sa 43 godine.

Tada sam napustio svoju ulogu generalnog direktora digitalnih medija za najveću špansku medijsku kompaniju, uložio veliki dio svoje životne ušteđevine i kladio se u pokušaju promjene hotelske industrije. Za osam godina i s nevjerovatnim timom promijenili smo način kako hoteli i destinacije širom svijeta prodaju svoju ponudu, kupuju ''bolje slušanje'' i reagiraju na povratne informacije da bi pružili bolja iskustva gostiju. Ključan dio naših marketinških napora uključuje dijeljenje naše velike analize podataka s turističkim tržištima širom svijeta i od početka kompanije govorio sam na više od 300 događaja širom svijeta.

Na Tourism Networking Forumu 8. novembra govorit ćete o temi “Savremeni marketinški trendovi u turizmu”. Koji, konkretno?

-Društveni mediji i korisnički sadržaj, bilo da su to kritike, slike, blogovi ili tvitovi, zauvijek su promijenili turističku industriju. Govorit ću do u detalje o tome kako povratna informacija putnika o hotelima ne samo da utječe na hotele već i destinaciju i objasnit ću kako hotelijeri napamet reagiraju na promjenjivo ponašanje i očekivanja putnika.

Vaša kompanija sarađuje s više od 30.000 hotela u 150 zemalja svijeta. Grandiozna cifra, kako uspijevate?

-Naši klijenti uključuju pojedinačne hotele, male/srednje grupe i neke od najvećih hotelskih lanaca na svijetu, kao i vodeće destinacije poput Velike Britanije i Australije. Naši suštinski fokusi su kvalitetni podaci o gostima koji pomažu našim klijentima da pretvaraju podatke u uvid i uvid u akciju da bi se usredsredili na poboljšanje operativnih i usluga da bi prevazišli očekivanja gostiju. Uspješan marketing u turizmu je previše očekivanja i mi pomažemo našim klijentima da identificiraju gdje će fokusirati svoje napore i resurse da bi postigli taj cilj.

Društveni mediji

Koliko marketing utječe na prihode u turizmu?

-Socijalni internet je promijenio marketing u svakoj industriji, pa se ni turizam ne razlikuje. Sajtovi recenzija i društveni mediji stvorili su veću transparentnost i novi oblik “provjera i ravnoteža” između potrošača i tržišta. Tačnost, autentičnost i postavljanje adekvatnih očekivanja danas su ključni.

Hotelijeri ili destinacije koji nude sjajna iskustva i prevazilaze očekivanja imaju goste/putnike koji rade marketing za njih putem društvenog sajta. Naprimjer, visoki ocjenjivački rezultati za hotele imaju direktan utjecaj na prihod. Ustvari, Univerzitet Cornell, vodeća hotelska škola na svijetu, napravila je studij s podacima ReviewProa da bi pokazala da postoji mjerljivi rast prihoda za one hotele koji imaju visoke rejtinge online gostiju.

Zašto živim u Barceloni

Živite u Barceloni, ima li konkretan razlog?

-Preselio sam se u Barcelonu prije 18 godina da preuzmem digitalne medije za “Grupo Planetu”. To je grad svjetske klase koji nudi vrlo visok kvalitet života. Danas sam dobro ukorijenjen u Ciudad Condalu i imam dvoje djece koji žive tu, kao i sjedište ReviewProa. Prvobitno sam došao zbog posla, ali odlučio sam ostati.

Na korak smo da udvostručimo veličinu kompanije do kraja 2019.

I dalje ste na čelu kompanije koju ste prodali. Zašto?

- Krajem 2016. prodali smo većinu ReviewProa kompaniji „Shiji“, najvećoj svjetskoj hotelskoj tehnološkoj kompaniji koja je djelimično u vlasništvu „Alibabe“. Ostao sam zato što volim kompaniju, tim i utjecaj koji imamo na industriju i osjetio da se moj posao još nije završio krajem 2016. Složio sam se da ostanem još tri godine da nastavim da vodim i razvijam kompaniju i da pomognem integrirati to u „Shiji“. Od prodaje smo se dobro razvili i na korak smo da udvostručimo veličinu kompanije do kraja 2019. godine.

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.