NOVA RJEŠENJA

Rekonstrukcija terminala jedan od zadataka Vlade FBiH: Od zanemarivanja do stabilnosti naftnog sektora

Nakon rekonstrukcije terminala, Federacija BiH moći će osigurati rezerve naftnih derivata u količini blizu 190 miliona litara

Terminali: Većina projekata u završnim fazama. Facebook

E. Ć.

10.12.2024

Operator terminali Federacije (OTF) je kompanija koju je Vlada FBiH osnovala s namjenom skladištenja nafte i naftnih derivata. Mnogi od postojećih skladišnih kapaciteta su oštećeni ratnim djejstvima, ali i godinama zapostavljanja i nekorištenja. 

Da bi se osigurale dovoljne količine rezerve naftnih derivata, neophodno je što prije završiti rekonstrukciju i modernizaciju spremnika, u skladu sa zahtjevima i standardima BiH i EU.

Upravo to je glavni cilj i zadatak nove uprave OTF-a.

Odlučna uprava

- Nakon rekonstrukcije terminala, Federacija će moći osigurati rezerve naftnih derivata u količini blizu 190 miliona litara, što će biti garant razvoja svih grana industrije. Ove količine će u narednom periodu osigurati stabilnost naftnog sektora. To će ujedno biti moćan alat u rukama Vlade Federacije Bosne i Hercegovine za upravljanje sektorom energije i za uspostavljanje kontrolu nad povezanim granama industrije. Posao koji smo prihvatili nije lagan, ali smo odlučni u namjeri da ga uradimo što prije i što bolje, jer je već previše vremena izgubljeno - kazao je v.d. direktora OTF-a Damir Kreso, dodavši da se ključna uloga Operatora ogleda i u nadzoru nad zakonskim radom naftnih kompanija koje djeluju na teritoriji Federacije BiH, ali i Bosne i Hercegovine.

Godine zanemarivanja, loših odluka i nepotpunih rješenja dovele su do toga da Federacija još nema dovoljno upotrebnih kapaciteta za rezerve, ali je nova uprava OTF-a zasukala rukave i ne bježe od posla. Uprava koju, osim direktora Krese, čini i v. d. član Uprave Igor Planinić u kratkom periodu je uspjela otkloniti blokade i pokrenuti brojne značajne projekte.

Većina projekata u završnim fazama. Facebook

Zahvaljujući njihovom efikasnom upravljanju, većina ovih projekata je u završnim fazama pa možemo uskoro očekivati osposobljavanje i korištenje punih kapaciteta u podružnicama Terminala u Živinicama, Sarajevu, Bihaću i Mostaru.

- Sve to ne bi bilo moguće bez snažne podrške Vlade Federacije, premijera Nermina Nikšića i ministra energije, rudarstva i industrije Vedrana Lakića. Njihova pomoć je bila od presudne važnosti u rješavanju blokada, pokretanju procesa i otklanjanju ogromne štete koju su prouzročile loše odluke, vrlo sumnjiva rješenja, kao i višegodišnje zanemarivanje. Finansijska podrška Vlade FBiH je omogućila rekonstrukciju Terminala - rekao je Kreso.

Ogroman posao i brojni problemi su dočekali novu upravu. Jedini operativni terminal OTF-a u Živinicama nije u potpunosti završen, jer druga faza obnove nikada nije započela. Stoga je nova uprava, odmah nakon preuzimanja dužnosti, pokrenula aktivnosti nabavke goriva s ciljem stopostotnog zapunjavanja skladišnih kapaciteta. Osim toga, obavili su sve što je bilo neophodno za rekonstrukciju druge faze Terminala Živinice, zajedno s ispravljanjem nedostataka na prvoj fazi.

Zakonska obaveza

O pitanju Terminala Blažuj, Uprava OTF-a je pokrenula procese završetka radova kao i proces tehničko-tehnološke probe za koju je predviđena nabavka goriva u količini blizu četiri miliona litara.

- Nakon završene tehnološke probe na lokaciji Blažuj će biti dostupna zaliha Operatora, i to u količinama 1,7 miliona litara disela i 2,2 miliona litara benzina. Time ćemo ispuniti zakonsku obavezu i otkloniti višegodišnje opetovane primjedbe Ureda za reviziju institucija FBiH u vezi s utroškom sredstava namijenjenih za uspostavljanje rezervi naftnih derivata – istakao je Kreso.

Radovi na rekonstrukciji terminala Bihać, koji su počeli u julu 2024. godine, već od samog početka zapali su u probleme zbog izuzetno lošeg projektnog rješenja. I pored toga, Uprava je uspjela pronaći rješenje za nesmetan nastavak radova, kako bi se izbjegli dodatni problemi.

Staro projektno rješenje ne bi moglo osigurati čak ni sam početak rada, ali uz određene korekcije nove uprave, ovaj Terminal će nakon završetka rekonstrukcije biti u stanju da pruži nesmetan rad.

Mostar i Ploče

OTF radi i na tome da obnovi, prema skladišnom kapacitetu, najveći terminal u sastavu Operatora – Terminal Mostar. Njegova rekonstrukcija se već predugo odgađa, tako da je nova uprava odmah pokrenula proces revizije glavnog projekta, kako bi se već u narednoj godini stekli uslovi za raspisivanje tendera za izvođenje radova na rekonstrukciji.

- O pitanju Naftnog terminala Ploče, koji je glavni logistički centar snabdijevanja naftnim derivatima za tržište Bosne i Hercegovine, ulažemo napore s ciljem rješavanja imovinsko-pravnih odnosa s Vladom Republike Hrvatske. Da bismo taj problem riješili, neophodno je da se zakonski urede prava i obaveze raspolaganja imovinom NTF-a Ploče, koje su također godinama bile zapostavljene. Očekujemo da bismo taj problem mogli riješiti početkom 2025. godine - zaključio je Kreso.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.