Radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge u Sarajevu počeli su 26. avgusta prošle godine, a izgleda da im se još ne nazire kraj. Rokovi su već odavno probijeni, a građani se svakodnevno muče prilikom korištenja javnog prijevoza s obzirom na svakodnevne gužve i presjedanja. U Sarajevu tramvaji rade na relaciji Ilidža – Čengić-Vila, gdje potom nastaje metež prilikom presjedanja.
Inače, rekonstrukcija tramvajske pruge je jedan od najznačajnijih projekata, a koji se realizira nakon više od 60 godina.
Višemilionski ugovor
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta je još 11. juna 2021. godine potpisao ugovor s konzorcijem dvije firme iz Kine – „China Shandong International Economic&Technical Cooperation Group Ltd.“ i „China Railway No.10 Enginerring Group“, koje rade na rekonstrukciji tramvajske pruge u Sarajevu.
Ukupna vrijednost ugovora iznosi 20,4 miliona eura (oko 40 miliona KM).
Kako je istaknuto nakon potpisivanja ugovora, projekt rekonstrukcije pruge, ukupne dužine 21,4 kilometra, podijeljen je na šest funkcionalnih cjelina i njime je predviđena rekonstrukcija pruge od Marindvora do Ilidže.
- Ovo je veliki dan za Sarajevo, jer se nakon više od 60 godina prvi put kompletna pruga Marindvor – Ilidža obnavlja. Današnje potpisivanje ovog važnog ugovora dokaz je da nastavljamo ispunjavati obećanja koja smo dali i da ćemo kontinuirano raditi u interesu svih građana na stvarnom poboljšanju javnog gradskog prijevoza - rekao je tada ministar Šteta i dodao da će izvođač radova u posao biti uveden najdalje 28 dana od dana potpisa ugovora.
Sredstva za obnovu
Firme koje rade na rekonstrukciji sarajevske pruge su do sada bile angažirane na velikim projektima širom svijeta i obje imaju značajan broj referenci kada je riječ o izgradnji zahtjevnih željezničkih projekata.
Sredstva za realizaciju projekta obnove pruge osigurana su putem zajma kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), prema čijim pravilima se vršila procedura izbora izvođača radova.