Skok cijena goriva u Bosni i Hercegovini zabrinuo je mnoge građane. Cijene goriva u Federaciji BiH od danas su više za 5 do 10 feninga po litri, a litar negdje košta i do 3,60 KM.
Prema podacima sa aplikacije Federalnog ministarstva trgovine, litar dizela u Sarajevu košta od 3,41 do 3,76 KM po litri, a benzina od 3,31 do 3,56 KM po litru.
Kako je za portal „Avaza“ kazao ekonomski analitičar Admir Čavalić rast cijena se ne može zaustaviti.
- Međutim, može se usportiti. Pratimo situaciju u susjednoj Hrvatskoj. Upravo to pokušavaju kroz niz mjera. Ono što se može uraditi kada govorimo o BiH jeste da se smanji učešće države u ukupnoj cijeni nafte i naftnih derivata na našem tržištu. To je jedina realna mjera i to je jedina mjera koja je sada prihvatljiva i može se realizovati – rekao je Čavalić.
Dodao je da nažalost, iskustvo da pokušajem privremenog ukidanja akciza pokazuje da jednostavno nema političke volje, niti je to kako kaže neka tema koja nije na agendi.
- Nemaju uopće interesovanja da se ide u tom pravcu. Međutim, jedine konkretne stvari se odnose na smanjivanje učešća države u cijeni nafte. Sada je prekasno da se bavimo nekim drugim pitanjima, tipa stanja konkurencije na tržištu nafte i naftnih derivata, razumijevajući da imamo glavnom odlukom – ističe on.
Na pitanje o izjavi hrvatskog stručnjaka Igora Dekanića koji je izjavio da bi iznos goriva mogao dostići i do 12 KM po litru, kazao je da neće ići toliko daleko.
- Pazite, postoji određena „plafon“ cijena do koje može ići određena nafta i naftni derivati. Kada govorimo o potrošnji odnosno potražnji za navedeno, zašto je to tako... Poslije jedne tačke, jednostavno opada potražnja.
Jeste riječ o neelastičnom dobru, to je jasno u smislu da se potrošači vrlo teško odlučuju da traže supstitut, ali nakon određene cijene, tipa ako bi se desilo, poslije 10 KM ili čak 5 KM, gubi se smisao datog energenta i jednostvano se prebacuje na nešto drugo – rekao je Admir Čavalić za portal „Avaza“.