Prema podacima udruženja prijevoznika, u posljednje tri godine BiH je napustilo više od 5.500 profesionalnih vozača.
ALARMANTNO
S ovom cijenom goriva u BiH nemamo nikakve ekonomske opravdanosti da bismo nastavili raditi, kaže Grbić
Blizu 1.500 prijevozničkih firmi preregistrirano u zemlje EU. Ilustracija
Prema podacima udruženja prijevoznika, u posljednje tri godine BiH je napustilo više od 5.500 profesionalnih vozača.
S ovakvim trendom, a pod udarom kontinuiranih enormnih poskupljenja goriva, prijevozničke kompanije se gase, izmještaju se izvan BiH ili planiraju da to urade.
- Zbog trenda poskupljenja goriva već postoje firme koje su počele s gašenjem i s ovim problemom se suočavaju vozači u cijeloj BiH. Cijena barela nafte će, definitivno, rasti i u narednom periodu - kaže Sabrina Teskeredžić, direktorica Sektora za transport i komunikacije Vanjskotrgovinske komore BiH.
Osim goriva, rastu i cijene rezervnih dijelova, guma i maziva, pa je neizvjesno kako će se domaći prijevoznici izboriti s tim.
- Nažalost, vidjeli ste kakva su to opredjeljenja, da smo jedina zemlja u regionu koja to ne može prihvatiti. Ne vodimo računa o kompletnoj privredi u BiH - ističe Teskeredžić.
S ovom cijenom goriva u BiH nemamo nikakve ekonomske opravdanosti da bismo nastavili raditi, smatra Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika RS.
- Ovo što se još radi je samo zbog toga da bismo platili rate kredita, pokušali zadržati vozače, ali ovo se otima kontroli. Reagovali smo mnogo puta i tražili da se pokušaju skinuti akcize, bilo šta da se uradi, ali, nažalost, nema razumijevanja. Zato imamo veliko gašenje firmi i veliki odliv vozača. U protekle tri godine BiH je napustilo više od 5.500 profesionalnih vozača, a blizu 1.500 prevozničkih firmi je preregistrovano u zemlje EU - ističe Grbić.
I sam planira svoju firmu registrirati u Sloveniji, jer kaže da će iz Slovenije brže prijeći 9.000 kilometara kroz Evropu nego što mu treba da na bilo kojem bh. graničnom prijelazu prođe carinske kontrole.
- Ne znamo ni mi kuda ovo vodi. Ja ću registrovati svoju firmu u Sloveniji i pokušati da izmjestim kompletnu firmu. Nema kompanije u BiH kojoj ne nedostaje vozača i mi pokušavamo da ta mjesta popunimo penzionerima - kaže Grbić.
Poput svih građana BiH, Grbić kaže da i privrednici, osim ekonomske, u BiH osjećaju i političku nesigurnost i ne znaju čemu da se nadaju.
- Ovdje, koliko god da radite, ne možete dati višu platu vozaču od 1.500 KM. U Velikoj Britaniji plata vozača je 4.500 funti, a iz SAD sada traže veliki broj vozača čija će dnevnica biti 360 dolara. Zato bi i našim političarima bolje bilo da sjednu, razgovaraju, nađu kompromis i poboljšaju uslove rada i života - ističe Grbić.
JEDINI I PRAVI "ZMAJEVI"
PORUKA ZA PRAZNIK
LEGENDA BH. KOŠARKE