U gornjem toku rijeke Drine nalazi se grad Goražde, glavni grad i jedna od tri općine Bosansko-podrinjskog kantona, u istočnom dijelu Bosne i Hercegovine. Goražde je jedini bosanskohercegovački grad na Drini koji se uspio odbraniti tokom agresije na BiH 1992. -1995. godine, te zato Goražde i svi njegovi branitelji s pravom nose epitet heroja. Ako se ovome doda i strateška važnost za BiH i Federaciju, onda Goražde sigurno zaslužuje veću pažnju, da se u njemu osiguraju uslovi za bolji život i zapaženiji razvoj.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Goražde je grad koji se u poslijeratnim godinama ponovno borio za svoj opstanak, ali ovaj put sa teškom privrednom, ekonomskom i drugom situacijom. Ipak, ovaj herojski grad je kao pobjednik izašao i iz ovog rata i za njega se danas može reći da ima budućnost, prosperitet, te da bi mogao prerasti u industrijski razvijen grad.
Gradonačelnik Ernest Imamović govorio je za Anadolu Agency (AA) o projektima za budućnost, trenutnoj situaciji u ovom gradu, ali i projektima čija realizacija je u toku.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
130 posto smo bili zaduženi
- U formalno pravnom smislu se promijenio naziv, Goražde je dobilo status grada. Benefite građani Goražda nemaju. Naziv nije dovoljan da bi opravdali postojanje grada, morate uraditi dosta stvari koje jedan grad čine gradom - rekao je Imamović.
Kako je kazao, u ekonomskom smislu, u smislu ostanka mladih ljudi, daljnjeg rasta privrede, nema značajnih promjena.
- Kada sam došao na poziciju, zatekao sam dug od ukupnog budžeta, 130 posto smo bili zaduženi - izjavio je Imamović.
U narednom periodu će se fokusirati na to da počnu sa projektima kao što je kino, bazen, infrastruktura i uređenje trga, sve ono što nema u Goraždu. Dotakao se i cestovnog povezivanja Goražda i Sarajeva.
Najvažniji projekat u zadnjih 100 godina
Izgradnjom ceste Goražde - Sarajevo, cestovna udaljenost između dva grada bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a umjesto sat i pol, vožnja će trajati 45 minuta.
Umjesto prvobitno namijenjenih 70, za probijanje tunela Hranjen bit će potrebno oko 120 miliona KM, a za završetak kompletnog projekta, s priključnim saobraćajnicama, oko 320 miliona KM.
Neplanirani rast troškova izgradnje najvažnijeg objekta na trasi buduće brze ceste Sarajevo - Goražde uzrokovan je ponajviše zbog razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uslova na terenu.
- Projektom smo prezadovoljni, najvažniji projekat u zadnjih 100 godina je sigurno projekat gradnje tunela Hranjen. To nama otvara jednu putnu komunikaciju. To nije samo putna komunikacija, tu se radi o tome da se ljudi konačno osjećaju slobodnim, ne samo Grad Goražde, nego svi okolni gradovi u Republici Srpskoj, kao i Srbije i Crne Gore. Putna komunikacija do Sarajeva bit će omogućena za 45 minuta. Naravno, dinamika izvršenja radova na terenu, gradnja tunela Hranjen nije zadovoljavajuća. Nama je ista udaljenost do Crne Gore, do Žabljaka i Zlatibora kao i do Bjelašnice. To je jedan region. Povezuje ne samo BiH, ne samo Goražde, nego cjelokupni prostor Srbije i Crne Gore i otvara ekonomski i kulturni prostor. Projekat, ne samo da je ekonomski opravdan, nego je i životno opravdan - pojasnio je Imamović.
Značaj namjenske industrije
Vijest da su obustavljeni radovi na izgradnji tunela Hranjen izazvala je ogorčenje na istoku Bosne i Hercegovine.
- Bili smo na terenu, rečeno je da je došlo do zastoja, da se u vrlo malom intenzitetu radi, shodno tome da se radi o vrlo otežanim geološkim uslovima. Dobili smo garancije da će se i dalje investirati kroz budžet i Federacije BiH. Zavisi sve od investicija. Zavisi od toga da li će Federalna vlada direktno kroz budžetsko planiranje uvrstiti dalji nastavak gradnje tunela Hranjen - rekao je Imamović.
Pandemije koronavirusa je utjecala na privredu, ne samo Bosne i Hercegovine nego i cijelog svijeta.
- Naravno, na početku je došlo do pomjeranja nekih načina poslovanja, na koje smo se brzo prilagodili. U turizmu i ugostiteljstvu se to nije puno osjetilo, kao u Sarajevu i drugim gradovima gdje se živi od turizma. Naša osnovna privredna grana je industrija. Otvaramo vrata start-up biznisima mladih ljudi - kazao je Imamović.
Ukazao je na značaj namjenske industrije. Njemačka kompanija TVC planira u Goraždu pokrenuti proizvodnju medicinskih kreveta i funkcionalnog namještaja.
Više dolaze strani investitori
- Naše firme su jedinstvene u svijetu. Prostor za daljni razvoj i rast je ogroman. Prevent ima uposleno oko 1.000 ljudi. Sada imamo direktnu investiciju sa opremom, kupovinom zemljišta, oko 40 miliona KM gdje će se u Goraždu proizvoditi željezni kreveti u medicinske svrhe. To je ohrabrujuće. Naša zadaća je da administrativne barijere koje postoje u našoj državi, moramo otkloniti - istakao je Imamović.
Govoreći o mnogim projektima za naredni period, dotakao se i drugog mosta preko rijeke Drine, kojeg završavaju.
- Završavamo drugi most preko Drine gdje ćemo na desnoj obali imati novu industrijsku zonu. Most u Vitkovićima koji će biti završen za 90 dana - naglasio je Imamović.
U ovaj grad na Drini dolaze i strani investitori koji su ga prepoznali kao mjesto uspješnog poslovanja.
- Više dolaze strani investitori, naprimjer iz Njemačke koji su prepoznali naše radnike i jer imamo tradiciju naših zanata. Imamo disbalans masovnog odlaska mladih ljudi, ali dolaska ozbiljnih poslovnih partnera. Tu su investitori iz Njemačke, Turske, oni su u najvećem fokusu i naše domaće firme - kazao je Imamović.
Pozvao je investitore da dođu u ovaj grad. Smatra da Goražde treba raditi i na razvijanju turizma.
- Tek smo ove godine počeli raditi taj dio, pogotovo otvaranjem katoličke Crkve blaženih Drinskih mučenica gdje će hodočasnici doći u Goražde i moramo im pružiti tu vrstu usluge - pojasnio je Imamović.
Prošle godine je obilježeno 80 godina od stradanja Drinskih mučenica. Prije 11 godina Vatikan je Drinske mučenice proglasio blaženima, a kroz njihovu patnju i stradanje sadržana je patnja i stradanje svih nedužnih ljudi ovog kraja.