Zastupnica SBB-a u Parlamentu FBiH Sanela Prašović-Gadžo odgovorila je premijeru Kantona Sarajevo i predsjedniku Naše stranke Edinu Forti nakon njegovog intervjuu za britanski list "Guardian" koji je izazvao oštre reakcije u javnosti.
Njenu objavu prenosimo u cijelosti:
Seljak je riječ koja označava poljoprivrednog radnika koji ima prebivalište na selu, a za život zarađuje baveći se poljoprivrednim aktivnostima (poljodjelstvo / poljoprivreda, stočarstvo, ribolov, lov, pčelarstvo i sl.), bilo na svom, bilo na tuđim imanjima.
Pojam seljak upotrebljen na način kako je to učinio premijer KS Edin Forto bi indicirao “da su rat dobili poljoprivrednici” u BiH. No, on zapravo termin “seljak” koristi u negativnom i uvredljivom kontekstu.
Naime, Forto je izjavio, citiram: "Sarajevo je nekada bilo centar rock i pop muzike, ali je to nestalo. Izgleda da su seljaci dobili rat. Urbana kultura umire. Sada je najpopularnija stvar ovdje turbo-folk. Mislim da je odvratno. Bili smo središte urbane popularne kulture, a sada smo središte ničega. Sad uvozimo kulturu iz Srbije i to ne najbolju. Ne želim zvučati pesimistično, u politici sam da promijenim stvari. Ali potrebni su nam saveznici",kraj citata.
Ovakvo definiranje i doticanje rata u BiH i sudionika rata u Sarajevu, neprimjereno je iz više razloga.
Prvo, osobi koja obnaša značajnu i odgovornu političku funkciju ne prilici da građane države BiH naziva “seljacima” smatrajući taj pojam kao “manje vrijedni građani” ili kao oni koji su “uništili urbano i donijeli ruralno”, “uništili urbanu kulturu” u kontekstu života grada Sarajeva.
Drugo, Forto očito ne razumije kontekst odbrane grada Sarajeva, koji je bio u opsadi od aprila 1992. do decembra 1995. od strane vojske RS, i u kojem su brutalno ubijani civili, djeca, pripadnici Armije RBiH i MUP-a RBiH. Ovi zadnji braneći Sarajevo.
Građani Sarajeva, kao ni branitelji grada i države BiH nisu bili samo seljaci (što znači poljoprivrednici) već su bili iz različitih profesija i zanimanja. Ti građani nisu bili seljaci niti u Fortinom kontekstu, odnosno oni koji “uništavaju urbanu kulturu”. Nasuprot tome, upravo su građani Sarajeva i branitelji Sarajeva sačuvali tokom rata sve kulturne i tradicijske odrednice koje čine glavni grad BiH. Tokom rata je rođen i još uvijek iznimno uspješno traje Sarajevo Film Festival. Tokom rata su održavane predstave, koncerti, sniman i produciran kulturni i umjetnički program. Predstava Kosa u režiji nase sjajne Kaće Dorić i program TV BiH “Rat Art” naše Segmedine Srne su najbolji primjeri za to. Čak i tokom rata u Sarajevo su dolazili umjetnici iz svijeta.
Sarajevo nikada nije izgubilo svoj kulturni identitet.
Treće, Forto je pokazao elementarno neznanje o gradu i o BiH te pljunuo suštinski i politički prvo na sve seljake u našoj državi koji časno i pošteno žive od svog poljoprivrednog rada i proizvode hranu za sve nas jer ih je upotrijebio i spomenuo u iznimno negativnom kontekstu, a potom i na sve građane koji žive u Sarajevu i u državi Bosni i Hercegovini.
Forto je u ratu bio dezerter. U miru je dobio šansu da bude premijer. Tu šansu dali su mu građani koje on naziva “seljaci”.
“Seljaci” su očito pogriješili.
A on je završio sve ozbiljno što je radio.
Bila je ovo tužna priča o nerazumijevanju pojma “seljak”.
Pozdrav Forti od “sarajevske seljanke koja je u ratu bila ratni reporter u rovu sa drugim hrabrim seljacima”.