KO JE KRIV

Iz "Autocesta FBiH" za "Avaz": Žičana ograda ne predstavlja maksimalnu zaštitu od divljih životinja

Zaštitnu žičanu ogradu divlje svinje, medvjedi i veće životinje mogu provaliti, dok psi, lisice, mačke prokopaju prolaz ispod žičanog pletiva i na takav način se nađu unutar zaštitnog pojasa autoceste

Divlje svinje predstavljaju veliku opasnost na autoputu. Avaz

Piše: N. Aj.

22.11.2021

Za kratko vrijeme na autoputevima u BiH desilo se nekoliko saobraćajne nesreće, a zajedničko im je da su uzrok su bile divlje svinje.

Naime, životinje su izletjele na cestu, a vozači su naletjeli na krda. Srećom, ozbiljnijih posljedica po ljudske živote nije bilo.

Na upit "Avaza" o tome kako divlje svinje uđu na autoput, iz "Autocesta Federacije BiH" su odgovorili:

Između mnogih uslova koji trebaju da se ispune prilikom projektovanja svake dionice prioritetni uslovi su bezbjedonosni uslovi za korisnike autoceste.


Svakodnevno obilazimo zaštitnu opremu

Kroz sagledavanje stvarnog stanja na trasama koje se projektuju, primjenom pozitivnih zakonskih propisa, projektanti predviđaju svu potrebnu opremu na autocesti kako bi se obezbijedio zahtjevan nivo sigurnosti. Između ostalog postavljena je sva potrebna signalizacija (horizontalna, vertikalna i promjenjiva), postavljene su zaštitne žičane ograde, zaštitne odbojne ograde, ublaživači udara i slično, sa dimenzijama i gabaritima koji su definisani propisima za ovu vrstu opreme.

Svu postavljenu zaštitnu opremu svakodnevno obilazimo i po uočenom oštećenju (uništavanje od neodgovornih pojedinaca, oštećenje od saobraćajnih nezgoda, oštećenja ograde od strane većih životinja) odmah se angažuje izvođač na redovnom i zimskom održavanju da izvrši sanaciju nastalog oštećenja.


Nesreća na autoputu kada su vozači naletjeli na krdo divljih svinja. Avaz

Prokopaju prolaz

Naglašeno je da zaštitna žičana ograda ne predstavlja maksimalnu zaštitu od divljih životinja.

- Zaštitnu žičanu ogradu divlje svinje, medvjedi i veće životinje mogu provaliti, dok psi, lisice, mačke prokopaju prolaz ispod žičanog pletiva i na takav način se nađu unutar zaštitnog pojasa autoceste.

Ova pojava nije nepoznanica upraviteljima kod nas i u svijetu. Ukoliko se uposlenici upravitelja i izvođača radova nađu u blizini mjesta gdje su životinje ušle u zaštitni pojas autoceste (ophodnja, izvođenje radova, obilasci dionica i sl.), vrijeme reakcije je kratko i često spriječimo ovakve neželjene događaje. Međutim, ako izvođači obavljaju aktivnosti na udaljenom mjestu, duže je vrijeme reakcije - zaključili su iz "Autocesta FBiH".

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.