KORIDOR 5C

Različiti rokovi za završetak radova: Građevinska sezona u jeku, radi se na sedam gradilišta

U toku su tenderske procedure za izvođača radova na dionicama Mostar jug - tunel Kvanj, tunel Kvanj - Buna, Nemila - Vranduk i tunel Putnikovo brdo - Medakovo

Dionica Vranduk - Ponirak duga 5,3 kilometra. JP AUTOCESTE FBIH

Piše: A. Čengić

17.8.2021

U jeku je građevinska sezona u Bosni i Hercegovini, a najveće gradilište je Koridor 5C. Trenutno su u izgradnji dionice Poprikuše - Nemila (5,5 kilometara), Vranduk - Ponirak (5,3 kilometra), Ponirak - Vraca /tunel Zenica (3,3 kilometra), Tarčin - Ivan (4,9 kilometara), tunel Ivan (2 kilometra), Buna - Počitelj (7,2 kilometra) i Počitelj - Zvirovići (11 kilometara).

Predviđeni rokovi za završetak su različiti, od ljeta 2022. (Tarčin - Ivan) do 2024. (Poprikuše - Nemila).


Nove dionice

Za dionicu Svilaj - Odžak (10,7 kilometara) u toku je tehnički pregled za dobivanje upotrebne dozvole. Iz „Autocesta FBiH” očekuju do kraja ljeta da se pusti u promet. Na poddionici Buna - Počitelj radovi iz ugovora su u finalizaciji.

Kako najavljuju, uskoro se očekuju nove dionice u izgradnji. Trenutno su u toku tenderske procedure za izvođača radova na dionicama Mostar jug - tunel Kvanj (9,2 kilometra), tunel Kvanj - Buna (5,25 kilometara), Nemila - Vranduk (5,67 kilometara) i tunel Putnikovo brdo - Medakovo (8,5 kilometara).

Izgradnja tunela Prenj, dionice Mostar sjever - Mostar jug, dionice od Doboja preko Medakova do Žepča, u dužini od 39 kilometara, prioritet je. Potpisivanje ugovora za tu dionicu trebalo bi biti na proljeće iduće godine, a za narednu godinu je planiran početak radova na tunelu Prenj, čija bi izgradnja trebala trajati od četiri do pet godina.

Ostale su još samo dvije važnije dionice, a to su Ovčari - tunel Prenj i dionica tunel Prenj - Mostar sjever. Ove dvije dionice bi trebale biti završene kad i tunel Prenj, jer se navedeni tunel ne bi mogao koristiti bez njih, a predviđene su prije i iza tunela.

Veliki izazov

- Generalno, jedan od velikih izazova je sam teren na kome se gradi Koridor 5C koji je izuzetno težak i izuzetno zahtjevan zbog planinskog dijela i rijeka koje prelaze te zahtijeva izgradnju većeg broja objekata - navode iz „Autocesta FBiH”.

Impresivan je podatak da će na dijelu Koridora koji prolazi kroz Federaciju BiH biti izgrađeni ukupno 138 mostova/vijadukata i 44 tunela. Od toga je do sada izgrađeno ili je trenutno u izgradnji 19 tunela ukupne dužine 22,3 kilometra.

Što se tiče mostova, do sada je izgrađeno ili u izgradnji 38 mostova/vijadukta ukupne dužine od 14,1 kilometar.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.